Flåsarn- -

Julafton,juldagen och en massa annat!

Hej!
Har inte haft tid eller ork till att blogga dom senaste dagarna..
eller jo, tid har jag väl haft ibland.. men Ante sitter ju vid datorn hela jävla tiden.
Tänkte skriva lite om hur julen var osv..

Julafton:

Efter att ha varit vaken  till kl 7 på julaftonsmorgon så gick jag och lade mig för att sova på soffan, 1 timmes sömn fick jag.
Maya vaknade,fixade med blöja och välling åt henne..
När hon fick komma in i vardagsrummet så blev hon rädd för granen och ville inte vara själv på golvet..
Väckte Ante runt kl 9 tror jag och tvingade honom att hjälpa till med städning eftersom att jag inte hann med det dagen/kvällen/natten innan...
ca kl 12 så var vi klar, väntade på mamma+ syskon.... dom kom strax innan kl 13..
Isabell var jultomte och delade ut klappar och sedan käkade vi lite jullunch.
14.30 så åkte dom hem till Valbo och vi kopplade av, Ante framför datorn och jag & Maya framför Kalle.
Kl 16 så begav vi oss hem till pappa, kom dit och möttes av en hjord hundar,ungar och ett mysigt julbord.
Åt god mat (speciellt deras egna gravade lax) och hade trevligt.
Ante sprang hem för han hade "glömt" pappa,rebecca och susannes julklapp....
Tomten plingade på.. hundarna blev som galna, vi samlades i vardagsrummet(källaren) och tomten delade ut julklappar.
Barnen blev som i extas över alla klappar som dom fick.
Tomten gick "hem" och paketen fortsatte att delas ut...
Ante kom tillbaka hade "missat" tomten...
Kl 19.30 så var vi hemma, fixade välling och lade en övertrött unge i säng..
kl 20 kikade vi på Tomten är far till alla barnen och hade en liten myskväll.. innan halva filmen hade gått så somnade jag på soffan..
kl 22 så låg jag i sängen, då gav jag upp julafton.. somnade snabbt som fan.. blev väckt 23 av Ante..
gav Maya välling, gick och lade mig igen.

Juldagen:
Vaknade med en chock runt 11...
kollade till Maya.. hon snarkade..
Ungen hade sovit i över 12 timmar.. helt otroligt.
Blev till att fixa iordning sig snabbt..
Skulle vara i Bergby kl 13..
ut till bilen, bilen vägrar starta, barnet grinar och pappan är arg..
Ante skriker och slår på bilen, tar alla påsar med paket + matstol och går med arga steg hem..
jag ringer till pappa, han kommer och hjälper oss med att få igång åbäket (bilen..inte Ante)..
Äntligen var vi påväg!
Kom i bra tid till Bengt och IngaLill, åt god mat och öppnade paket..
Mycket skratt och dryga barn.
Men än är inte stressen slut..
innan kl 15.30 skulle vi vara hos Antes mamma..
så in i bilen, åka till Bergby centrum..
hem till svärmor och fika, öppna paket och umgås.
Klockan börjar närma sig 18 och svärmor är stressad, det vankades festligheter!
Ut till bilen, skjutsa Emilia till stan, hem till Forsbacka..
ÄNTLIGEN HEMMA!
Maya som somnat i bilen är nu pigg och leker för fullt..
jag(mamman) håller på och dör av utmattning och pappan sitter framför datorn(gör han nåt annat?)
Maya blir trött och får sova..
sen så försvinner minnet.

Tack och lov så är det bara jul en gång om året..
och nästa år är vi i Bergby.

Fick en massa fina saker iaf :)
Tack så mycket alla!


Igår så var vi till Köpis för att kika in mellandagsrean m.m
Men fy fan!
Det gick knappt att åka dit...bilar överallt..
inne på köpis så var det proppat med folk.
Och, jag som hade bestämt mig för att köpa en mobil fick gå hem utan...
men beställde iaf en från internet när jag kom hem.

Orkar inte skriva så mkt mer nu..tyvärr..

men kika in bilderna från julen HÄR!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha nä jag dricker inte ;P

Ja det tyckte jag också att det va menmen :P



Ja hoppas ni får ett gott nytt år också :D

2008-12-27 @ 21:18:14
http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: catarina

haha något kaotisk beskrivning men antagligen klockren:)

2008-12-28 @ 09:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0