Flåsarn- -

Lök i örat? ja.. vad gör man inte för den man älskar?

Tänker inte skriva om gårdagens festande hos Ida just nu.. skriver om det imorgon när tid finns.


Iaf.. idag har varit en lugn dag, Ante har varit på Köpis med en kompis och handlat lite julklappar...
Till middag käkade vi kycklinggryta och ris...

Kikat på film har vi oxå gjort...

Maya har inte varit så rolig idag däremot... gnällig och grinig bara..

Gick och lade oss för nån timme sedan... men Ante hade så ont i örat (f.d öronbarn) så han kunde inte sova så bra.. då fick jag en snilleblixt!
När jag och Nicki var små och hade ont i öronen ( bara Nicki egentligen) så gjorde mamma alltid lökpaket som man fick ha på örat...
Så nu har jag gjort samma sak med Ante...
Men, jag hade inge bandage hemma så jag tog en gammal ful Mayastrumpa, hackade och krossade lök som jag lade i, knöt strumpan och satte sedan lökstrumpan vid Antes öra och satte en mössa på huvudet hans..
man tager vad man haver liksom..
Så nu ligger han och snarkar med lök i örat..
Jag däremot blev allergisk mot löken och började nysa och snora... så jag har fått gått ut ifrån sovrummet som just nu stinker lökfabrik.
Men det gör inget.. jag kan lika gärna sova på soffan, helt ok för mig.

Aja.. ska kika runt lite på nätet nu.. sen så blir det soffan för min del!

Kommentarer
Postat av: Kim

Men vadå lök i örat? VARFÖR? :P

2008-12-22 @ 05:11:11
http://kimmelim.blogg.se/
Postat av: Ida

äre nå bättre med "lökörat" nu då?

2008-12-22 @ 17:42:08
http://ihuvudetpaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0