Flåsarn- -

*Rätt eller fel?* Barn och drunkning!

Detta är ett filmklipp där ett barn ramlar ner i familjens pool och filmas.
Enligt föräldrarna så är detta bra för barn, eftersom att dom får lära sig att vatten=fara och att barnet oxå lär sig att instinktivt vända sig på rygg och flyta med ansiktet ovanför ytan för att motverka drunkning.
(BARNET I DETTA KLIPP DÖR INTE)

Är detta rätt eller fel?
Själv så skulle jag aldrig låta Maya ramla ner i en pool och bara stå o se på hur hon kämpar.
Staket och grindar är väl bästa lösningen?
Varför riskera sitt barns liv i onödan?



.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tycker det är fel att göra så som på videon.. Jag skulle heller aldrig göra så mot mitt barn.. Jag skulle få panik och hoppa i direkt efter..

2008-06-09 @ 18:12:03
http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker inte alls att det är fel.Dom tränar ju bara barnet att överleva. Man kan ju inte vara där för sitt barn hela tiden och drunkningsolyckor händer ofta.

Jag ser heller inga tecken på att barnet lider.

2008-06-10 @ 09:29:14
Postat av: Elin

Jag ska testa mig så fort jag får pengar till det :P

Just nu har jag inga pengar till mjölk äns så det får vänta lite till ^^

2008-06-12 @ 13:55:27
http://pruppen1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0