Flåsarn- -

Familjeliv= Forum för bitterfittor

Okej, det är några som undrat vad dom skriver på FL.

Det började med att en orolig mamma skapade en anonym tråd på Familjelivs forum där hon skrev om sitt barn (9 mån) som ramlat ner från ett bord och slagit i huvudet.
Jag skrev som de andra att hon skulle ringa rådgivning på en gång i stället för att sitta vid datorn.
Sen frågade jag också vad en 9 månaders gjorde på ett köksbord... men fick inget svar.


Detta skrev jag : " en 9 månaders kan nog inte ta sig upp på ett bord oupptäckt.."

Fick då detta till svar:
"det gjorde våran lillkille, han gick redan vid 8 månader så det va full fart på honom!"

Då skrev jag tillbaka:
"Tror jag säkert, men jag menar liksom att man kanske borde ha lite mer koll på sina barn.. speciellt i den åldern..
Men jag vet inte.. kan ju bara vara jag som tycker det.
"

Sen ramlade det in svar som dessa:

"Olyckor händer och TS har säkert god kolla på sitt barn. Det är ju inget du behöver spekulera i. Huvudsaken var att det gick bra med den lilla killen. Du behöver inte oroa dig för att någon olycka ska hända ditt barn i alla fall för du har ju så bra koll. Skönt för dig!"

"Vilken tur att du aldrig kommer att göra något misstag med dina barn. Då kan du fortsätta agera besserwisser och ge ledsna mammor som är förtvivlat oroliga för sina barn dåligt samvete här på fl."

"Kanske är det inte så bra att låta ens barn kleta med vaselin heller...Läste just din blogg."

"Det är väldigt lätt att tycka saker du.


"Det du menar är att vi ska utrota olyckor? Tror du inte alla föräldrat vill det? Tror du föräldrarna till drunknade barn, överkörda barn, hundbitna barn, ormbitna barn osv osv vill att det ska hända? Tror du seriöst inte att de håller koll på sina barn men missade den där endaste minuten?"

"Och läser man längre ner på bloggen så har även barnet rasat i badkaret ganska ordentligt efter hon/han gått omkring i badet och typ slagit sönder en tand.


Menar nu inte på något sätt att "hänga ut" henne, men man kanske inte ska vara spydig mot någon ang. ett barns olycka när det händer överallt. Det jag vill få fram är just att olyckor händer, även den bästa... Sånt man får ta med småbarn, dom ramlar och slår sig och bara för att man inte hinner rädda situationen innan varje gång så är man ju inge dålig förälder för det "


Jag är absolut ingen besserwisser, jag är inte perfekt.. jag har legat sömnlös flera nätter och funderat på vad jag gjort fel som förälder de dagar som Maya ramlat och slagit sig illa.
Jag nedvärderade INTE trådstartaren ett dugg i tråden men det är väl klart att man undrar vad en liten unge på 9 månader gör ensam på ett köksbord...

Undrar inte ni det?

Kommentarer
Postat av: anne

hahaha jag kan inte mer än o skratta!!!

hmm, sen undrar jag en grej, är vasselin farligt eller? Varför e det inte bra? hmm.. jaja... hahaha

2009-04-21 @ 18:35:44
http://lyckligmamma85.blogspot.com
Postat av: Ida

jah, det kan man ju fundera över..

inte det bästa stället att placera sin unge, är som gjort för en olycka (om man inet håller koll hela tiden)



bra att det gick bra med ungen iaf, kunde ju ha blitt värre..

2009-04-21 @ 19:36:01
http://ihuvudetpaida.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag har kommit fram till att man ska inte engagera sig i FL...inte nu längre iaf...Fruktansvärt mycket folk som sitter o hakar på en bara för att man råka säga nått...sjukt.



Förr var det bra, men inte nu.



Hur gick det med bitterkärringen igår i tvättstugan?? :D

Kram

2009-04-21 @ 19:52:23
http://cissi.bloggproffs.se
Postat av: elin

fl är ett skämt! jag har haft mina fighter med x antal mammor. alla är bittra och alla har rätt, så är det bara. det har spårat ut!

2009-04-21 @ 23:50:08
http://elinelversson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0