Flåsarn- -

När man gömmer sig för släkten..



Här i Forsbacka där jag bor är det litet, väldigt litet.. vi har;


1 Konsum
1 Kiosk
1 Dagis
1 Skola men i olika byggnader tror jag?
Och så har vi några frisörer.


Större delen av min släkt bor här, släkten på pappas sida.. och det är:

3 farbröder som är i åldrarna 18,21 och 40.
1 faster som är 20
3 syskon i åldrarna  11,7 och 5 som bor med pappa och deras mamma Catarina.
Sen har vi ju även farmor och hennes Allan och farmors moster Iris.
Nu har även farfar flyttat hit igen.
Räkna också in ca 12569 kusiner på detta.


Man kan säga att 2/4 av Forsbacka består av våran släkt... typ.. känns som så iaf...

Det är ganska så drygt.
Man kan inte ens handla på Konsum utan att behöva stå och prata med någon.. och oftast om helt ointressanta saker.

Ta tex farmors moster Iris nu då, hon är gammal... jätte gammal... närmare 100  än 50, när man träffar henne så måste man ju prata med henne lite grann;

-Hej Iris!
-Nämen hejj Lina, ä du här?
-Ja, behöver handla hem lite..
-Hur är det med dig då Lina, och med M...aa.. Maya?
-Jodå det är bra det, själv då?
-Du vet väl, får ta hand om Ragnvald hela dagarna,han kan ingenting själv..

Sen så ojjar hon sig ett tag och suckar...


Jag har tröttnat på det här nu, så när jag är och handlar så gömmer jag mig när jag ser en släkting...
ibland gömmer jag mig även för pappa.. haha..
folk undrar nog vad det är för fel i huvudet på mig när jag smyger runt där inne..
Men, hade dom haft lika släkt som mig så hade dom gjort exakt samma sak.. .för man ORKAR BARA INTE prata jämt.

Kommentarer
Postat av: catarina

kul!

2009-04-24 @ 09:46:23
http://chinaconinas.blogg.se/
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

sv: hehe tack :)

2009-04-24 @ 10:16:33
http://louisekumlin.blogg.se/
Postat av: anne

verkligen hahah.... o en av gubbana va ju fin :P

2009-04-24 @ 12:10:32
http://lyckligmamma85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0