Flåsarn- -

2åringar/trotsåldern..

Vad tror folk om mig egentligen?
Att jag absolut inte leker med min dotter?
Att hon är understimulerad här hemma hos mig och att det är därför hon gör som hon gör?

Fuck Off säger jag till det.

Min dotter är en typisk 2 åring med humör som en orkan, busig som fan och har en vilja som inte går att rubba i första taget.
Alla som har eller har haft en 2 åring kan nog hålla med om att i den perioden så är det INTE lätt att vara förälder.

2 års åldern är ju för sjutton den åldern då barnen märker att gör dom "så" så får dom "si", dom märker att dom kan göra sig förstådda och älskar att testa oss föräldrar.
Inte undra på att det är jobbigt för mig just nu, eller?!

Och det är så jävla lätt för de som inte har barn att berätta för mig vad JAG ska göra i min uppfostran gentemot Maya.
Gör det, yadayadayada...

Barn i denna ålder tror gärna att dom kan allt och vill gärna prova, jag låter oftast Maya testa först innan jag lägger mig i och tar över.
Bra träning tycker jag.

Men har ni inga egna barn så lyssnar jag inte när ni ger mig tips och råd.


Läs HÄR om 2 åringar.

Kommentarer
Postat av: Sågen

jag kan hålla med om de där faktist dock är alla barn olika också ja hade en som va lugn och som va/är vild fortfarande hehe



men de är bra att låta om testa saker innan man säger ifrån eller lägger sig i för att dom lär ju endå lära sig nåt av de som blir fel :D

2009-12-02 @ 12:06:19
http://fredrik.sågström
Postat av: Carina Lindström

Time out är det enda som funkar på Lucas. På sitt rum med någon utanför tex på en stol tills han har lugnat sig. Funkade efter 2ggr. Nu tar det kortare och kortare tid på rummet. I morse bara ca 3-4 minuter. Mot en timme från början. Och perioderna mellan Time outerna blir allt längre. Flera veckor sen sist. Kram Carina

2009-12-02 @ 14:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0