Flåsarn- -

Maya är hemma från dagis...

...och det fick jag ångra styggt 30 minuter efter att jag hade ringt till dagis och sagt det.
Nej, ungen är inte sjuk.
Jag ville bara ha en mysdag med min dotter.

Men som sagt, det har jag fått ångra BIG TIME och klockan är inte ens 10!

Hon har:
*Kastat mackor på golvet (frukosten)
*Rivit sönder en hel toarulle i köket
*Öppnat frysen så att det har blivit en massa vatten på golvet
*Diskat och hällt vatten över hela bänkytan + golv + sig själv.
*Kissat på golvet
*Slängt runt alla leksaker i vardagsrummet

Nu har jag förpassat henne till soffan ett tag där hon nu sitter och skriker efter nappen som HON HAR TAPPAT BORT:
-Maaaammaaaa deeeeta dappen!
Det är det enda jag hör just nu.

Jag sliter mitt hår här hemma just nu!
Springer och plockar leksaker och papperstussar som en galning!

Maya har varit vaken sedan 07.15 och redan hunnit med allt detta..

Just nu så önskar jag att vi hade Antes farmor och farfars hundgård här så att man kunde släppa in henne där och stänga grinden, precis som på bilden ovan.

Där finns det faktiskt ett litet hus som hon kan krypa in i om hon blir trött och vill sova.

Och mat kan hon få i en liten skål om hon gnäller riktigt mycket.

Så det skulle ju inte precis gå någon nöd på henne om hon fick bo där ett tag.


Kommentarer
Postat av: aamanda

vilken snygg banner

2009-12-02 @ 10:02:35
http://dotteralberta.blogg.se/
Postat av: Annso

Ha ha ha känner igen mig eller Melle i nästan allt du beskriver, lite annorlunda former bara. Hade Melle hemma i måndags för att han var sjuk(eller hade hostat hela natten) Joo tjena, det var jag som slet mitt hår då. Melle rullar papperet av toa rullen, blöter ner köket å sig själv med vatten, kastar alltid besticken på golvet innan vi ska äta, lyckas stoppa in för många skivor i DVD:n,propparäven videon full med skivor, plågar katten, blir riven i pannan, grinar å skriker för att han vill spela bandy i källaren, skriker ännumer när han inser att han inte orkar spela pga hosta å allt detta från en unge som är sjuk, skulle säkert kunna förtsätta med ett par hundra exempel till, men orkar inte, ville bara säga att du inte är ensam om det oavsett vad andra säger :)

2009-12-02 @ 19:03:39
http://huldahoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0