Flåsarn- -

Vinnarlåten= plagiat?


Jomenvisst hörrni people!

Visst fan är det väl så att vinnarlåten från Idol är ett plagiat?!
Har ni inte hört den förut tro?
Det tror jag!

Jag VET att jag har hört den MÅNGA gånger förut, innan Idol.
Dock med annan text och vissa andra saker som är annorlunda, men annars så hör man mer än väl att låten är en kopia på en annan låt.

Tyvärr så vill inte min hjärna samarbeta just nu så jag kan inte säga vilken låt den låter som.

Men lite Rod Stewart- Sailing är det iaf, lyssna noga på refrengen i båda låtarna:



 

Som sagt, hela låten låter inte lika. Men om ni lyssnar där Rod tar i lite extra så blir det väldigt lika.

Men, det är ju någon mer låt som ska in i detta också.. men vilken?
Har ni några tips?!


Kommentarer
Postat av: agnes

jordin sparks, chris brown - no air. Lik den låten :)

2009-12-11 @ 22:19:31
Postat av: Catariiina

Ah vad spännande. visst känns den igen kan inte sätta fingret heller på hur, men tongångar, intro trummor och piano är ju starkt "Halo"....ska fundera mer på det. Egentligen spelar det absolut ingen roll. Låten var fantastisk tycker jag, men självklart måste huvudet spöka och jag kommer att grubbla på det här jag också.....

2009-12-11 @ 23:11:34
http://chinaconinas.blogg.se/
Postat av: Kristina

Tycker helt klart att de nästan snott rakt av i verserna från Beyoncés "Halo". Men det finns säkert bitar av många låtar..

Bloggade precis om det också: http://malinokristina.blogg.se/

2009-12-12 @ 01:57:06
http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Den känns verkligen som om man hört den förut, har också försökt komma på vilken, eller vilka låtar, den påminner om..

2009-12-12 @ 08:46:38
http://annaemelie.wordpress.com
Postat av: Mimmi

Den påminner om Nelly Furtados good things comes to an end

2009-12-12 @ 23:24:39
Postat av: shrek

lyssna på shreklåten halleluja ska ni se att det är den alla tänker på när man hör eriks låt

2009-12-19 @ 21:31:10
Postat av: shrek

shreklåten: halleluja= i am flying(idollåten)

2009-12-19 @ 21:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0