Flåsarn- -

Jag har alltid varit duktig på..

Jag har alltid varit duktig på språk och har ett såkallat "språkhuvud", därför valde jag tyska som språk i högstadiet.
Hade jätte kul där på lektionerna och jag tyckte allt var så lätt. Prov hade vi ganska ofta också och jag fick alltid bra resultat utan att ha pluggat ett skit till proven.
En gång så var jag borta ca 1 vecka från skolan och missade därför tyskan också, så när jag kom tillbaka så skulle vi ha ett prov, som jag inte alls visste om, för sådana var mina klasskamrater på tyskan, dom berättade aldrig för någon som var sjuk vad dom hade gjort under veckan osv.
I allafall så fick jag mitt provpapper och kikade igenom det, blev klar efter ca 30 min och gick ut från klassrummet.
Efter ca 10 min kom min tyskafröken Monica ut från klassrummet och satte sig ned bredvid mig, hennes ord och ansiktsuttryck glömmer jag aldrig, hon hade en bekymrad min och sa; "Lina, detta funkar inte längre,jag har förstått att du fuskar på prov och läxförhör och har pratat med dina lärare om det, så nu får inte du gå på tyskan något mer"

Det gjorde ont i mig att få höra...

Jag fick börja på Svenska/Engelska i stället... en riktig käftsmäll.

Kommentarer
Postat av: Ida

jah, lärarna på soffe var ju väldigt speciella!

2009-02-10 @ 13:04:41
http://ihuvudetpaida.blogg.se/
Postat av: catarina

aha det var så det gick till... sorgligt.

2009-02-10 @ 20:20:45
Postat av: linnsey

Men vafan, vad gick du på för skit skola egentligen! Viisa människor borde inte få vara lärare!

2009-02-10 @ 21:53:30
http://linnsey.bloggagratis.se
Postat av: Duracellmamman

Va!!! Får man göra så!?!?



2009-02-11 @ 00:26:53
http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0