Flåsarn- -

Mayas kinesiska börjar äntligen lossna!

Jag skulle göra kyckling,ris och sås idag till middag, men det blev inte så för när ugnen hade blivit uppvärmd och jag öppnade luckan så kom det jätte mycket rök och det luktade förbannat mycket bränt, så då stängde jag av hela skiten och sa åt Andreas att gå och köpa mat som vi kunde värma i mikron bara, för inte fan vågade jag ställa in kyckling i ugnen i 1 timme när den var så där!
Så nu har jag felanmält detta till Gavlegårdarna så jag hoppas att dom kommer imorgon och byter ut denna spis åt oss.

Har inte hänt något särskilt ikväll, har kikat på tv och busat med Maya.


Ante och Maya gick och lade sig nyss i våran säng, lite sent kanske... men Maya kunde inte somna tidigare.

Nu på kvällen så började Ante tjata på mig om jobb som vanligt, så jag lånade hans mobil och ringde till vikarieförmedlingen här i kommunen och talade in på deras telefonsvarare och berättade att jag är intresserad av att börja jobba för dom igen... så får se om dom ringer i morgon och vad dom har att säga, kan ju vara så att dom inte kan ta in någon mer. Men jag håller tummarna.
Det vore ju inte helt fel med en riktig lön hädanefter..
Skulle jag få börja jobba där så ska vi förhoppningsvis se oss runt efter radhus att hyra här i Forsbacka, men det finns inte så många att välja mellan, är väl bara där pappa bor.. men jag gillar dom radhusen faktiskt och hyrorna där är inte så mycket dyrare än vad vi har nu.

I natt blir det en sån där rolig natt där städning står på schemat, man vill ju att det ska vara nästintill kliniskt rent ifall Gavlegårdarna kommer på besök imorgon.

I morgon så ska vi gå ut, försöka ta oss till en lekpark en bit härifrån
.. Maya behöver få leka av sig lite, hon har så mycket energi den ungen :)
Hennes obegripliga "kinesiska" har äntligen börjat likna vårat svenska språk, här nedan får ni se vilka ord som hon säger oftast;

*Hej

*ej å
= Hej då

*Bauu
= Mat

*Mamma

*Mamma=Maya

*Titta/titta här

*Kolla

*Mauu =katt

*off off
=vovve

*pappa

*bobopa=bolibompa

*mackapappa= mackapacka (drömmarnas trädgård)

*eeej =Nej

*naaaa= Ja

*äaa =näsa

*öja = öga/öra

Har säkert glömt några ord nu.. men det bästa av allt är när hon tydligt sjunger : "Maha hi,maha hoo,maha haha" (den där dragostea din tei låten alltså).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0