Flåsarn- -

Mitt liv som hårdrockare..

ska jag inte skriva om..

Men min sambo däremot är och super sig full och dryg på Gävles
enda(?) krog för hårdrockare och metalfolk.. där har jag bara varit ca 2 gånger, lika kasst båda gångerna..
Det var bättre förr.. som man brukar säga.. D.v.s när krogen hette Monster och låg i källaren på Nivå.. vilken mysfaktor!
Dom hade alltid tända stearinljus i gamla JackDaniels flaskor på borden, målade eldflammor på svarta väggar, en scen med "galler" runt och klibbigt golv.

Mitt kära Monster.

Där träffade man många roliga människor.

Faktum är att HÅRDROCKARE/METALHEADS är det TREVLIGASTE folket man kan stöta på, det är sällan bråk och man har en samhörighet, tillskillnad mot för rääääggers... (sorry Ida, men det är sanningen) ;)

Aldrig under mina år som myndig och van krogbesökare har jag sett några slagsmål nere på Monster, aldrig, däremot på de andra våningarna på Nivå så var det jämt bråk mellan hockeytöntar och "vanligt" folk.

Jaja..

Min fyllebult kommer inte hem i natt, skönt!!

Kanske ska förklara..

Nivå= En krog som nu har bytt namn, iaf... den krogen hade 3 våningar..
Högst upp= Trance/techno/dance musik
Mellan/Entren= Latino/RnB m.m
Källaren= Monster,hårdrock,metal och bara bra musik.



Jag och Ante på ClubMonster-06,innan man blev tvungen att ta sitt ansvar som förälder :)

 

Kommentarer
Postat av: Ida

HAHA! förväntade mig att du skulle ha skrivit nå hemskt jag.. det där va ju inte nå nytt.. men alla raggare är ju inte sammalika precis, finns ju 2 "olika klasser" raggare.. raggare & så vi ju SUNKraggare (=köra runt på stan i asfula bilar som inte har haft en blänkande/ren lack sen 1976 ungefär)i den första klassen är det knappt nå bråk alls, men sunkisarna..fyyy fan säger jag bara (avskyr sunkraggare & deras fula jävla bilar)tacka vettja fina bilar från 1950-60talet!! Så du kan tyvärr inte lägga alla raggare i samma fack :p

2009-02-27 @ 23:23:09
http://ihuvudetpaida.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt rätt kan jag säga..ZAKK WYLDE FOR PRESIDENT :)

2009-02-28 @ 00:28:31
http://jimpanz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0