Flåsarn- -

Försäkringskassan kan chocka en ibland!

Nu har vi städat någorlunda här hemma och strax ska vi åka och handla, Ante ska bara duscha färdigt först.
Maya är hemma hos Sussi och hälsar på, skönt för henne.. hon behövde verkligen få komma hemifrån idag märkte jag, hon har varit så gnödig hela dagen och lite halvt sur, så jag tror hon tycker att det är en lättnad att få slippa mig och Ante en stund, men vi ska hämta henne så fort vi har handlat färdigt.

Tidigare idag så brände jag en Vi på Saltkråkan film, jag och Maya mös lite i soffan och kikade en stund på den.. och jag tänker fortsätta att se på den ikväll och äta vindruvor.

Snacka om att jag blev chockad tidigare när jag ville köpa plus medlemskap till Familjeliv och skulle gå in på mitt super duper fattiga konto på Internetbanken...jag trodde att jag knappt hade 20spänn kvar..
men så kom jag in på min internetbank sida och såg att jag hade fått 2800kr från försäkringskassan!
Wooohoooo!
Så jag passade på att köpa plusmedlemskap och tanka på mobilen.

Men, det är ju så här... jag fick ju bara en utbetalning för ca 1 vecka i December och var tvungen att söka om föräldrapenningen och fixa med alla dagar som vi har kvar, så det verkar som om att de resterande 20dagarna som jag inte hade sökt för då i December kom nu iallafall, och ingen blev väl mer glad än jag för det :)
Det betyder alltså att vi kan fortsätta leva ett tag till :)
Och ja, jag får en hel utbetalning nu i Januari.

Tror fan att jag ska köpa hårfärg och färga min hemska utväxt ikväll...det behövs!


Kommentarer
Postat av: Ida

är rikare än mig du :p

2009-01-10 @ 22:47:28
http://ihuvudetpaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0