Flåsarn- -

Soc anmälningar hit och dit!

Jag följer en blogg, där en het diskussion på familjeliv.se har urartat i socanmälningar och dylikt.
När jag läser i bloggen så blir jag rädd, ärligt talat, hur lätt är det för folk att anmäla en till soc egentligen?
även om man inte är från samma stad?

Den mamman som har blivit anmäld har 2 super söta pojkar,
varav en av dom är några månader äldre än Maya bara.
Hon har deltagit i en diskussion som handlar om en annan mammas "kamp om att få tillbaka sitt barn".
Denna mamma är mån om sina barn och är duktig på att ge svar-på-tal i diskussioner och tyvärr så blev hon anmäld för att ha lagt sig i den andra mammans dom från dom sociala myndigheterna och skrivit om detta på sin blogg och på familjeliv.


Den där andra mamman,som kämpar om att få tillbaka sin son från sociala myndigheter, har gång på gång skrivit idiotiska foruminlägg där hon skriver att hon inte gjort något fel i sin mammaroll, dock finns det en dom mot henne där det står tydligt att hon har misshandlat sin son både psykiskt och fyskiskt och att han har fått leva på välling och därför har vällingmage och gav honom lavemang för att hålla igång magen dagligen!
Hon har bitit sin son för att "lära" honom att man inte får bitas efter att han hade bitit henne.

Allt om detta finns att läsa på deras bloggar, men jag vill inte ge ut dom här.

Det som skrämmer mig med detta är att det verkar vara hur lätt som helst nuförtiden att göra anmälningar mot någon till soc, det kan vara om vad som helst t.ex shampoo flaskor vid badkarskanten.

Det är hemskt, oskyldiga små barn blir indragna i denna karusell.
Fy fan!


Men, eftersom att jag har läst diskussionerna så lär jag ju få ge min uppfattning om mamman som inte har sin pojke hemma;

Man märker i det hon skriver att något inte står rätt till, hon är 23 år men skriver och beter sig som en 12 åring.
Ett barn blir inte taget såvida inte mamman visar brister i sin mammaroll, vilket denna tjej har gjort.

Nåja. Usch!

Kommentarer
Postat av: alexandra

Jag håller med, ibland är det bra, och ibland är det fruktansvärt .

Postat av: alexandra

Det kan man tycka .

Postat av: kicki

Lilla gumman, ger man sitt barn lavemang varje dag så skulle barnet se ut som en glasspinne, och det gör inte min SON, han följer normalkurvan exakt som ett normalbarn så vad är det du gör? jo du sitter och ljuger i din blogg har du inget bättre för dig eller? riktigt ledsamt faktiskt.

Postat av: Duracellmamman

Körkort skulle många gånger behövas för att få blir förälder :-(



Tack för alla fina kommentarer de senaste dagarna!!



Kramis!

2009-01-22 @ 00:49:21
http://duracellmamman.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0