Flåsarn- -

Dags för lite nya rutiner i denna familj, främst för den minsta..



Vi har för ca 2 dagar sedan flyttat in Mayas lilla tv in till vårat sovrum och kopplat in dvdn till den, så nu står den på en av kökstolarna alldeles bredvid sängen, det är ju så mysigt att ligga där och kika på en film runt kl 21 innan man ska sova.

Men igår så blev det inte lika mysigt.. när vi hade kollat ca 30 min på Hollywood Gigolo så vaknade Maya och kunde inte somna om igen trots välling, så hon fick komma in till oss.. som tur var så somnade hon om då trots ljudet från tvn..
Jag bäddade ner mig själv och försökte hålla mig vaken.. men det gick inte, helt plötsligt var filmen slut och jag hade missat typ hela.. det var lite tråkigt, men jag har ju sett den filmen många gånger förut så det gjorde inte så mycket.

Men iallafall...

Runt kl 3.30 imorse så började Maya vakna till liv och jag försökte ignorera henne.. men det gick inte så bra..

-MAAAAAAAMMAAAAAAAAA TITTA HÄR!

-Lägg dig ner Maya och somna om.

-PAAPPAAA

Sen började hon klättra på Ante och hoppade ner i sängen.. precis som morgonen innan..
Ante vaknade och frågade mig vad klockan var..

-Jag vågar inte kolla efter,  sa jag...

-Har alarmet ringt än då?

-Nää...

Sen kollade jag på klockan.. 03.53 stod den på... va faaaaan...

Var bara att kliva upp med busigaberta och låta henne leka av sig lite..
Kl 4.30 gick hon och jag till sängs igen.. hon somnade.. skönt nog..
Men klockan 6.20 ringde alarmet.. så då var det dags igen.

Så vill vi inte ha det nå mer nu, alltså.. att man ska behöva vakna mellan 3.30-5.00 varje morgon..

Så ikväll ska vi försöka hålla Maya vaken till kl 20-21... Annars brukar hon gå och sova kl 19.. men vi har märkt nu att det är alldeles för tidigt..

Nya rutiner ska nu skapas för att få nätter med sömn och ingen lek.

Kommentarer
Postat av: JOSEFINEDI -- ❤

- bloggen håller alltid en kvar här fast man vill dra :P haha!

jag ska jobba hela dagen idag. typ. (13-19) vad hittar du på?

2009-03-04 @ 10:58:43
http://josefinedi.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Så där hade vi med för ett tag sedan. Men vi börkade mixtra med dagsömnen, kom fram till att hon sov för mycket på dagen. Så efter vi halverade den tiden sussar hon åter gott på nätterna :-)



Skönt att ni är frisk igen!!



Kramis!

2009-03-04 @ 11:39:20
http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0