Flåsarn- -

Hatar BVC tanten!

Var på BVC igår med Maya, vägning och mätning + en massa annat stod på schemat.
Självklart så var jag nervös inför det mötet också.

Maya visade sig från sin bästa sida först och visade på mindre än 15 sekunder att hon kunde bygga ett torn. Jätte bra tyckte BVC kärringen.

Sen bröt helvetet lös, Maya ville bara ut till väntrummet och åka rutchkana.. så det blev en del skrik och grin.
Vi fick tvinga henne till mätning och vägning.

88cm lång är hon, lilla damen.

Men vikten blev enligt BVC kärringen ett stort frågetecken, hur kan hon väga så mycket?

Jag fick typ kastat i ansiktet att Maya var tjock, även om kärringen inte sa det bokstavligt.

Har mått dåligt som fan över det där...

Vad fan vill hon egentligen? Att Maya ska vara smal som ett snöre nu som 2åring?


Maya är lite knubbig, men det är precis så som det ska vara!
Hon har något att ta av ifall att hon skulle bli sjuk!
I mina ögon är hon perfekt, den finaste lilla flickan som någonsin har funnits.


Jävla fittkärring på BVC som lämnade mig med dåliga tankar!


 

Sen ställde hon en massa frågor om mitt och Antes förhållande, om vi bodde ihop osv..

Jag kände mig så jävla utsatt!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Mn.. hon är väl inte direkt knubbig?

Och herre gud det är väl bra att hon inte är underviktig iallafall!

2009-11-17 @ 14:54:51
Postat av: linnsey

Men what? vafan, barn ska vara lite knubbiga! Inte så jävla konstigt att världen ser ut som den gör om man ska börja klaga redan i den åldern! Usch, nu blev jag arg... jävla BVC kärring! Maya som är så söt!

2009-11-17 @ 15:15:32
http://linnsey.bloggplatsen.se
Postat av: Madde

Det är hennes jobb att ställa de där frågorna, så jag tror inte det var illa ment. Trodde att du var en sån som inte tar åt dig vad andra människor säger, jag tror inte att du ska ta de frågorna personligt. De har säkert frågor de ska ställa till alla.

2009-11-17 @ 22:13:34
Postat av: Katrin

Maya är absolut inte nå mer överviktig än vad något annat barn är i den åldern. Robin ser ju lika dan ut och han ligger bra på kurvan och ingen har sagt nåt. Det dröjer ju flera år än innan dom blir av med "småbarnsknubbigheten"... den ska finnas där och barnet är friskt! Ta inte åt den av vad knäpptanten säger, Lina. Du känner ditt barn och vet att hon mår bra.

2009-11-17 @ 23:29:08
http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Lina

Madde: Nej det är inte hennes jobb att ställa de där frågorna. Aldrig någonsin har jag behövt svara på hur våran ekonomiska situation m.m hos BVC.

Jag är där för att dom ska kolla hur Maya utvecklas, inte för att snacka om mitt förhållande eller ekonomi.

2009-11-18 @ 08:54:27
http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Ellen

Men Maya är väl för fan inte tjock!!!! Maya är som alla andra 2åringar.. vilken jävla kärring!! sen hur erat förhållande är har väl för fan inte hon med att göra, behöver du snacka så går du väl till en psykolog

2009-11-18 @ 09:41:29
http://truelovemate.blogg.se/
Postat av: Madde

Okej, hon kanske inte har något med eran ekonomiska situation att göra. Men hon ställde nog frågor om ert förhållande bara för att se hur Maya har det. Du borde ha sagt till henne att du tog illa upp av hennes frågor, och du kan be att få träffa någon annan nästa gång du ska dit.

2009-11-18 @ 15:18:46
Postat av: Lina

Madde:Hon som jag hade som BVC tant var nog bara där för att våran riktiga är sjuk eller något, har ju en annan i vanliga fall liksom och hon har aldrig ställt sådana frågor.

Den enda gången som jag har behövt svara på frågor av den sorten var på FÖRSTA BVC besöket när Maya enbart var några dagar gammal, och då kan jag förstå att man frågar.. men inte nu.

2009-11-18 @ 15:21:42
http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ta inte åt dig! Vi vet ju att Maya är helt perfekt, så stunta i de där. Hon tyckte nog bara att hon gjorde sitt jobb och tänkte inte på hur du skulle ta det hon sa.

2009-11-18 @ 21:52:23
Postat av: ämma

Vilken kärring! Maya ser ju inte alls gjock ut. Stå på dig!

2009-11-19 @ 21:42:49
http://emmakjellsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0