Flåsarn- -

När det förflutna knackar på..

 





Jag jobbar som timvikarie inom förskolan och skolan och har nu de senaste dagarna (inte idag dock) jobbat på en förskola i ett invandrartätt område.

*Ett område där jag OFTA hängde när jag var en tuff tonåring och gick i högstadiet.
*Ett område där jag lärde känna de häftigaste killarna och tjejerna... trodde jag.


Igår kom mitt förflutna i kapp mig.. jag satt ute på dagisets gård och grävde i sandlådan när jag ser en mörk karl komma gåendes mot mig, han slog sig ner bredvid mig och lade sin hand på mitt lår och sa tyst:

-Do Leena, vi kan gefta oss no!
Jag tittade oroligt på honom och såg då vem det var, fan vad han hade förändrats sedan sist (8 år sedan)...
-Nej tack du, jag har sambo och barn!
-Meeen Leena, do och ja blir perfekta med varandraaa..vi flyttar till Dubai.
-Jag har sambo och barn nu!
-Do lehmna dåm i Sverge och följa med mig!
-Min sambo och dotter då?
-Do skicka penGar varche månad..

Men allvarligt, det var 8 årsedan sist.. visst, jag var väl förälskad DÅ.. men som sagt, det var DÅ.
Innan han åkte in i fängelset, innan han gifte sig och fick barn, innan jag visste vad RIKTIG kärlek var.


Jag blev i allafall rädd och bad den övriga personalen om att få gå in...
Hädanefter så drar jag så fort jag hör hans röst.
JAG VILL ALDRIG MER SE HONOM!

Jag har försökt förtränga de åren som jag gick i högstadiet, mycket pga honom och mycket pga de val jag gjorde.
Fan, tänk om jag inte hade brutit mig loss, vart hade jag varit nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0