Flåsarn- -

Back to life, back to reality..

Vi har varit lediga alldeles för länge nu jag och Maya, det märks verkligen.
Maya har slutat lyssna på mig och gör i stort sett allt hon inte får.

Ringde till Mayas dagis nu på morgonen och hörde mig för om när Maya ska börja igen, jag hade totalt glömt bort när det är.. Fick veta då att hon egentligen skulle vara ledig nästa vecka också.
Men så är det ju så att vikariejouren har öppnat igen efter sommarledighet så snart börjar dom väl ringa ut en på jobb, så jag frågade Mayas fröken om inte hon får börja imorgon i stället och att vi kör med en mjukstart, dvs 9-14 resten av veckan, och det var okej, tack och lov.

Så nu är det tillbaka till verkligheten och vardagen som gäller, inga fler sena kvällar för lillfröken här hemma.

Snart är det dags för lunch här , blir fiskbullar och potatismos, en av Mayas favoriträtter.
Jag hoppas att hon vill sova middag en stund efter lunchen så att jag kan få städa undan osv, det behövs verkligen nu lär jag säga.

Denna dag är ganska skön egentligen, det regnar ju ute = man får vara inne och kolla på tv/film.

Kommentarer
Postat av: Katrin

skönt för er med vettig dagispersonal... jag ringde förra veckan för att höra när robin skulle börja igen och fick svaret att han skulle börja idag. så jag lämnade honom imorse... när jag kommer vid kl 14 och ska hämta så säger dom att han skulle vara ledig både denna vecka och nästa... idioter. aja... men jag har fått lite jobb nu i alla fall så dom dagarna för han vara där

2010-08-09 @ 23:06:35
http://katrinrigglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0