Flåsarn- -

Barnlista!

Vad heter ditt barn?
Maya Wictoria

När var du beräknad att föda?

28 September-07

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, hon föddes 11 dagar efter, alltså 9/10-07

 

Hur stor var barnet vid födseln?
Hon var 54 cm lång och vägde 4.136 g.

 

 

Hur lång tid tog förlossningen?
Värkarna började 06.00 på morgonen den 8:e Oktober, kom till förlossningen kl 11, hon föddes 04.35 dagen efter, så räkna själv.

 

Tog du någon smärtlindring?
Fick EDA men det hjälpte ingenting, jag blev bara bortdomnad, men all smärta fanns kvar, skitgrejer!

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, sedan 2:a November (min 19 årsdag) 2005.

 

Tog ni reda på könet?
Japp, det gjorde vi. En pojke sa dom att det var...

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Japp, Edvin har jag för mig att det var... flicknamn hade vi inget. Snacka om att det blev en chock när en liten tjej kom till världen i stället för den där pojken.

 

Hade du en svår graviditet?
Nä det tycker jag inte, mådde knappt illa, inte så att det störde iaf. Foglossningen kom i v.16 men inget ovanligt med graviditeten lär jag säga.

 

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja, absolut, jag längtar!

 

Har du fått några bristningar?
Yup! Man är väl en tigermorsa? :P

 

Var du nervös inför förlossningen?
Förbannat nervös, fick till och med hälsa på inne på förlossningen några veckor innan BF.

 

Hade du några cravings?
Mja, gelehallon... usch..

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Det blev en stor chock. Kaos i ca 2 månader.

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Jag vet inte riktigt, mensen hade ju redan varit försenad en månad men testen visade negativt, helt plötsligt.. en månad senare visade det plus.Fick kolla upp med VUL hur långt jag var gången och jag tror det var 5-6 veckor.

 

Hur mycket gick du upp i vikt?
Nada. Jag gick ner 5 kg i början, sedan gick jag bara upp dom 5 kg igen.

 

Hur länge ammade du?
6 veckor helammade jag.

 

Vem är barnet mest lik?
Hon är nog mest lik pappa Andreas.

 

Vad är det bästa med att ha barn?
Kärleken, skratten.

Vad är det sämsta med att ha barn?

Trotsen.

Är ditt barn döpt?
Nej, blev aldrig av. Planerade lite smått.. men ingen hade tid de datum jag hade tänkt och sedan så funderade jag lite extra och kom på att jag inte vela välja detta åt min dotter. Jag vill att hon ska få bestämma själv om hon vill vara döpt eller ej. Det är inte försent ännu.

 

Hur gammal är barnet nu?

Blir 3 i Oktober.


Kommentarer
Postat av: anne

vikken härlig lista :)

2010-08-16 @ 11:31:39
http://lyckligmamma85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0