Flåsarn- -

Melodifestivalen-Deltävling 2 !




1. Bidragets titel: Manboy
Upphovsmän: Fredrik Kempe (text & musik), Peter Boström (musik)
Artist: Eric Saade

Min åsikt: Väldig mycket "upp-och-hoppa" låt, lite väl mycket. Inget för mig men jag tror faktiskt att Eric har en chans ikväll att gå vidare direkt till Globen, om inte annat så blir det väl andra chansen.

 

 

2. Bidragets titel: Hippare Hoppare
Upphovsmän: Vlatko Ancevski, Vlatko Gicarevski, Douglas Leon, Mats Nilsson, Teddy Paunkoski, Otis Sandsjö, Stevan Tomulevski
Artist: Andra Generationen & Dogge

Min åsikt: Typisk "tattarmusik"! Får mig att önska att jag hade mer tattarblod i kroppen än vad jag har!Låten är faktiskt rätt bra dock inte refrängen. Tyvärr kommer dom inte funka i melodifestivalen.


3. Bidragets titel: Innan alla ljusen brunnit ut
Upphovsmän: Dan Attlerud (text), Stefan Woody (musik)
Artist: Anna Maria Espinosa

Min åsikt: Inget att hänga i julgranen direkt. Klassisk melodifestival ballad, nä usch!


4. Bidragets titel: Come And Get Me Now
Upphovsmän: Mia Terngård (text & musik), Stefan Lebert (musik)
Artist: Highlights & MiSt

Min åsikt: Tack men nej tack. För vanlig och tråkig, för mycket Svensson faktiskt.


5. Bidragets titel: Sucker For Love
Upphovsmän: Fredrik "Fredro" Ödesjö (musik), Andreas Levander (musik), Johan "Jones" Wetterberg (musik), Pauline Kamusewu (text)
Artist: Pauline

Min åsikt: Bra låt, annorlunda låt och en helt fantastisk sångerska! Har höga förhoppningar för henne ikväll!

 

6. Bidragets titel: We Can Work It Out
Upphovsmän: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda
Artist: Andreas Johnson

Min åsikt: Nä fy fan! Jag har aldrig tyckt att denna man har varit bra och jag håller fast vid det, risken finns att jag kommer somna,alternativt hamna i koma av uttråkning när han sjunger.



7. Bidragets titel: Underbart
Upphovsmän: Lina Eriksson (text), Johan Moraeus (musik)
Artist: Kalle Moraeus & Orsa Spelmän

Min åsikt: Det osar svensk sommar av hela låten! Dock passar den nog inte riktigt in i schlagergenren.



8. Bidragets titel: Manipulated
Upphovsmän: Sarah Lundbäck, Hayden Bell, Erik Lewander, Iggy Strange-Dahl
Artist: Hanna Lindblad

Min åsikt: Jorå funkar, risken finns att den kan framstå som ett kaos på scen. Den som lever får se liksom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0