Flåsarn- -

Nä jag har inget shoppingbegär!

Innan Ante gick och lade sig så hade vi en liten diskussion samtidigt som vi rökte en varsin cigg;

Ante:
Just ja, i morgon får du ju barnbidraget! Spendera inte allt på engång nu då!
Jag : Ja.. va? näe? öhh? det brukar jag väl inte göra?
Ante: Jo, du brukar kunna säga "Jag har köpt en ny tunika idag och ett par nya tights" och sedan när jag frågar dig om hur mycket pengar du har kvar så blir du arg och säger " Inte sååå mycket, men jag har iallafall köpt bröd och mjölk!"
Jag: Haha näää.. så brukar det inte alls vara... inte jämt iallafall.

FAKTISKT!

Men jag är faktiskt en tjej och jag behöver få skämma bort mig själv ibland och det är sällan jag köper något som är dyrt till mig själv, så det så.
Och det är fan konstigt, även om jag köper nya tunikor och sånt till mig själv då och då så tycker jag alltid att jag inte har några kläder att ha...
Denna månad får jag faktiskt inte köpa något till mig själv om vi överhuvudtaget ska kunna överleva, haha.

Nu blev det mycket "faktiskt".. men så är det FAKTISKT!


Kommentarer
Postat av: Madde

Är det inte meningen att barnbidraget ska läggas på Mayas kläder/mat? ;)

2010-01-20 @ 09:27:15
Postat av: Lina

Madde: Maya har väldigt mycket kläder och det behövs inte köpas några nya på länge, inte förren i vår/sommar iaf. Hon fyllde nyss år och det var nyligen julafton och då fick hon kläder för över 3000:- spänn.

Hon äter samma mat som mig och Ante men självklart så köper vi saker till henne för pengarna också.

Men mest då nödvändiga saker.

Alla har inte råd att lägga hela barnbidraget på sitt barn, speciellt inte eftersom att man ofta har lite dåligt med pengar just denna tid i månaden.

Och SJÄLVKLART så köper vi det Maya vill ha och behöver när vi själva får lön så det jämnar ju ut sig mer än väl.

2010-01-20 @ 09:47:15
http://flasarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0