Flåsarn- -

Det är inte de eventuella pedofilerna jag snackar om!

Fick några starka reaktioner på senaste inlägget och jag vill klargöra en sak för er:

Det är INTE pedofiler jag "nojjar" över.
Skulle vi hamna på en badplats eller något annat ställe för den delen där det finns en pedofil så spelar det ingen som helst roll om Maya är naken eller har kläder på sig.
Pedofiler "förälskar" sig inte i just nakenheten, det är barnet och dess ålder de gillar, det oskuldsfulla.

Pedofili sker ofta i hemmet där en närstående släkting går över gränsen.

Och egentligen, hur många procent i detta land är pedofiler?
Risken för att stöta på någon är inte så stor, som tur är.
Det står liksom inte en pedofil och lurar vid varje gatuhörn.

Det JAG skulle tycka vore obehagligt är som en tjej skrev i sin kommentar:
"Man har inte någon som helst koll på vart den där bilden med sitt barn i bakgrunden kommer hamna".

Det kan hamna var som helst, t.ex på Facebook, i någons fotoalbum eller liknande.
Jag tror inte att någon kommer lägga särskilt stor vikt vid att det kanske står ett naket barn i bakgrunden, men risken finns ändå där att fotot kommer läggas ut på internet, dvs min dotters kropp kommer exponeras för hela Sverige i stortsett.

Visst, våra vuxna kroppar har sexualiserats, det är inte konstigt med tanke på att vi har färdigutvecklade könsorgan och bröst.
Det är nästan en självklarhet för oss vuxna att INTE vara nakna.
Men om nu nakenhet är jämställt med frihet, varför är då inte vi vuxna nakna på allmänna badplatser?

Jag tar inte ifrån Maya hennes frihet genom att ta på henne badkläder, däremot så skyddar jag henne mot solen samt knepiga människor (återigen, det behöver inte enbart vara pedofiler).




Kommentarer
Postat av: Elin

Tänkte nog också på det att en bild på internet kan så lätt snappas upp av folk som lägger ut den på någon annan sida med inte lika oskyldigt innehåll som FB och så.. Har hört också att det finns såna som säljer bilder på barn till internetsajter.

Inte för att risken är så superstor kanske men jag tror inte heller att den är så liten att man inte ska tänka på den.

Innan internet var det en helt annan sak, då kunde man ha iaf någorlunda kontroll.

Sen tror jag pedofiler finns där man minst anar det, iaf såna som tycker om att Titta.

2010-07-15 @ 08:49:09
Postat av: Karin

Ja, fast nu säger du ju emot dig själv. Du är rädd vart foton på din dotter ska hamna, men alla foton du lagt ut på bloggen då på din dotter. De är ju otroligt mycket större risk att de hamnar i fel händer än att nån skulle vara just där och fota henne så det kortet hamnar nånstans. Ju fler kort du har på henne desto större risk är det ju

2010-07-17 @ 01:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0