Flåsarn- -

Lite nattsudd

Så otroligt tyst och lugnt här hemma nu, det är bara tvn som låter.

Spenderade hela förmiddagen i Mayas rum idag, var tvungen att rensa undan lite trasiga grejer samt städa grundligt.
Vid kl 14 så pratade jag med Andreas mamma som sa att Ante var på väg och skulle hämta Maya, planen var att Maya skulle ha stannat hos sin farmor tills imorgon (Torsdag) men då hon (farmorn) blev dålig så fick Maya åka hem idag i stället... jag klagar inte, jag har ju saknat Maya jätte mycket!

Mötte upp Ante och Maya på parkeringen här utanför och sedan åkte vi till IKEA, jag bestämde att vi (jag) skulle köpa en ny kudde och nya sängkläder åt Maya, sagt och gjort.
Maya fick välja sängkläder helt själv och blev sjukt nöjd.

Väl hemma så fortsatte jag lite inne i Mayas rum och sedan så hjälptes vi åt att bädda sängen... lilla fröken M började genast testa den nya kudden och med sina egna ord sa hon:
"Åh mamma, tukken är såååå sööööön!"
Alltså, "kudden är så skön".

Vi har haft en dålig(?) ovana här hemma den senaste tiden, dvs att Maya har tagit min plats i sängen bredvid Ante, med andra ord har jag fått spendera mina nätter i soffan.
Men nu är det slut med det och hon sover just nu i skrivande stund i sin EGNA säng i sitt EGET rum.
Ska bli spännande att se hur denna natt blir.
Skulle bli ganska chockad om hon vaknade och var ledsen med tanke på att ungen har sovit så duktig i egen säng förut... + att hon har sovit hela nätter i över 1 år nu.

En sak är säker, jag har ALDRIG behövt klaga på sömnbrist pga Maya, hon har sovit svinbra sedan hon var nyfödd, förutom en period för längesedan.
Är jag trött på morgnarna så har jag bara mig själv att skylla, det är ju jag som väljer att vara vaken länge.

Det sista jag vill ha sagt för tillfället är:
Jag såg vad DU gjorde igår och jag accpeterar inte sådant beteende. Får jag se något liknande en gång till så lovar jag att jag kommer sätta telefonen vid örat och ringa ett litet samtal.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0