Flåsarn- -

För en sekund så trodde jag att hon skulle dö!

Det hände en olycka hemma hos pappa och Catarina alldeles innan vi skulle åka till Köpis.
Maya gick upp för deras trappa för att hämta sitt gosedjur som hon vann på Furuvik igår, precis när jag kom och ställde mig alldeles nedanför trappan och tänkte följa med upp så ser jag hur Maya tappar ena toffeln och sedan ramlar bakåt!

Nedför halva trappan med huvudet före rasade Maya ner mot golvet... tack och lov för att man var någorlunda snabbtänkt och hann ta tag i henne innan hon gick i golvet totalt.
Jag skrek av chock och rädsla, Maya skrek hon också..

Jag höll henne tätt intill mig, satte mig på sängen och kollade lite på hennes huvud, det syntes ingenting, ingen bula eller något.
Efter någon minut så kunde Maya berätta att hon fick ont i ryggen och huvudet.
"FAN!AKUTEN!" tänkte jag då..

Men rätt som det var så stod hon upp själv,pratade och skrattade som om att inget hade hänt.

När vi gick ut till bilen så ringde jag till rådgivningen för att höra med en sjuksköterska vad jag skulle hålla koll på osv.Fick mkt bra hjälp där i telefonen.

Hur som haver så gick allt bra och Maya är precis som innan, utan blåmärken och bulor.
Ska klämma lite på henne snart igen för att se hur hon reagerar.

Skulle hon somna så måste jag försöka få henne att ge mig en reaktion minst 1gång/timme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0