Flåsarn- -

Pannkakor och marängtårtor!

Har nyss haft med min egna lilla hjälpreda i köket, hon ville hjälpa mig att göra pannkaksmet...vilket resulterade i att smeten vart något klumpig. Men det blir nog goda pannkakor ändå.

Imorgon får vi lön, Andreas lön är underbar och min också för den delen även om jag inte får så himla mycket pengar.
Har en del saker som står på schemat för imorgon, måste nämligen köpa någon ny fin tunika och ett par nya tights åt mig själv samt. en massa grejer till tårtbaket.

Jag har alltså tagit åt mig uppgiften att göra tårta till midsommarfirandet i mammas stuga, det kommer bli en asgod marängtårta med mycket grädde och jordgubbar.

En sån här tårta ska jag göra, bilden är från förra årets midsommar och det är jag och min syster som har gjort tårtan.


Nu börjar det bli dags för mig att gå in i köket igen och börja steka pannkakor, jag hatar det.. det tar sådan tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0