Flåsarn- -

Underbar Fredag med en underbar unge!

Jaha, då var det Fredag kväll..igen. Haha, veckorna går så jävla snabbt, man hinner ju fan knappt med!

Nåja, Maya och jag har haft en väldigt bra dag tillsammans, först var vi ju på IKEA och köpte lite ljus,diskborstar och annat onödigt, tänkte att jag och Maya skulle äta en mysig lunch uppe på restaurangen där, så jag frågade Maya om hon ville ha pannkaka, då tittade hon på mig med funderande ögon medans hon vred och vände på kroppen:
-Njee mamma, korv på IKEA vill ja ha.
Så då fick det bli så, var ju ändå hennes dag idag liksom.

Vi tryckte i oss en varsin korv innan vi gick in på Coop och handlade, jösses vad det gick åt pengar.. kändes det som i allafall.
Jag hade lovat Maya att hon skulle få en ny Pippi film (tecknad) och det var hon överlycklig över. Hon sprang med snabba ben fram till där dom har filmer och så letade hon på en som hon ville ha:

-Men Maya, du har ju exakt samma film hemma.
-Ja men jag vill ha den!
-Men du har ju en hemma, kan vi inte köpa en annan Pippi film?
Ungen började tjuta och skrek att filmen var trasig och borta.
(Ahaa, det är därför jag inte har hittat den på ett tag?)
Så jag slängde ner filmen i vagnen och en nöjd unge kollade på mig med ett stort flin och sa:
-Tack mamma, ja äjskaj dej!

Mitt mammahjärta smälte just då.

Sen tog vi bussen hem, Maya var super trött och berättade för mig att vi minsann skulle ta en promenad med vagnen när vi kom hem så att hon kunde få sova.
Sagt och gjort, efter ca 20 min promenad så somnade hon och sedan sov hon 2 timmar tills jag väckte henne.

När hon vaknade så fick hon se på Pippi filmen, äta en macka, dricka lite juice och äta en yoghurt..
Det sistnämda av dom godsakerna hamnade på vardagsrumsgolvet...

Vi har varit ute och lekt också, och då hade vi lektanten Sussi med oss (21 år).

Så har dagen sett ut.. nu sover mitt lilla gohjärta sött i min säng.

Jag har diskat lite, löst lite korsord och blandat dip.
Känns rätt så skönt att vara helt ensam just nu.


Maya, hösten-2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0