Flåsarn- -

Vart finns föräldrarna? eller snarare..latmaskarna.

Jag har skrivit om detta förut men det tåls att skrivas om igen.

Vart håller ni hus alla ni som har barn som ränner runt här på gården?
Sitter ni inne och dricker kaffe? eller ligger ni i soffan och kikar på tv när era barn är ute och "leker"?

Idag har jag fått hämta tillbaka MIN DOTTERS röda trehjuling 2 gånger!
Det är inge roligt när ERA barn går in på MIN uteplats, tar det dom vill ha och sen bara dumpar av det!
Det är heller inge roligt att ha altandörren öppen, sitta i köket med mitt barn och sedan se en annan unge klampa in med smutsiga skor, utan lov.

Ser ni hur barnen slåss? hör ni hur dom skriker? Märker ni ens att dom mobbar sina "vänner"?
Eller väljer ni att bara stänga av och låta era barn springa vind för våg?

Förväntar ni er att era barn ska lära sig vad som är rätt och fel genom andra vuxna?
Jag är trött på att behöva tillrättavisa eller hålla koll på era barn.
Snart skiter jag fullständigt i dom, jag kommer låta dom ramla omkull här utanför mitt framför mina ögon utan att göra ett jota. Jag ska bara sitta där och glo.

Tar ni inte erat ansvar nu medans dom är små så kommer gatan att uppfostra dom och det är inge bra, det kommer sluta med att era barn hänger bland andra lösa människor.

Jag låter ALDRIG Maya vara ute ensam, hon är bara 2½ år och kan knappast ta ansvar för sig själv, ett barn i den åldern har inget riktigt förstånd.
Visst, jag kan låta henne gå till gungorna här på gården men då ser jag till att sitta eller stå där jag ser henne, det skulle aldrig falla mig in att sitta inomhus medans hon är ute själv. ALDRIG!

Och om nu erat jävla kaffe eller eran tv är viktigare än barnet så har ni ju för fan problem!
Lyft på era feta arslen och gå ut!
Var med era barn en hel dag, observera beteendet och lekarna så får ni se med egna ögon hur det ser ut här ute!
Jag kräver absolut inte att ni ska hålla era barn i handen hela tiden, men håll er i allafall på ett avstånd där ni KAN SE och HÖRA!

Ni vet ju för fan inte ens om barnen era är ute eller inne.. det är illa. Riktigt jävla illa.

VÄX UPP! TA ERAT ANSVAR SOM FÖRÄLDRAR!


Kommentarer
Postat av: Anonym

dom som har små barn som de släpper ut utan att ha någon koll borde verkligen ta åt sej......

2010-06-14 @ 16:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0