Flåsarn- -

Kvinnor som slår sina män, är det mer rätt?

Kikade en sväng på Tyra Banks talkshow medans jag klädde på Maya  i morse där dom tog upp ett ganska så tabubelagt ämne som man inte hör mycket av i media eller annars heller, När kvinnor misshandlar sina män!

Enligt statistiken i USA så är det en man var  38:e sekund som blir misshandlad av sin fru/flickvän.
Varför visas aldrig sånt i media?
Varför läggs all fokus på de män som slår sina kvinnor? det finns ju faktiskt också kvinnor som slår sina män.

Är det mer rätt som kvinna att slå?

Jag kan fan inte fatta varför det är sådan tabu kring detta "omvända" våld, kan det vara så att vi väljer att inte se det som det  problem det verkligen är och istället kallar det för självförsvar?
Så fort en man slår sin kvinna så är det misshandel, mannen anmäls och det blir aldrig något snack om självförsvar, men när en kvinna hyttar med näven och ger mannen en snyting då blir det frågan om självförsvar,kvinnan i fråga hittar säkert på en massa lögner " han slog mig först", "han kallade mig för... ".

FATTAR INGEN ATT VÅLDET SKER FRÅN BÅDA HÅLL?!

Varför ska kvinnan alltid vara det svagaste könet som man måste trösta,tycka synd om och lyssna på?
Det finns hundratusentals manipulerande kvinnor som gör allt för att mannen ska tryckas ner, såras och kanske till och med åka i fängelse.
Varför ska jämt kvinnan vara ett offer?!
DET FINNS ETT STORT MÖRKERTAL AV MÄN SOM BLIR MISSHANDLADE BÅDE PSYKISKT OCH FYSISKT AV SINA KVINNOR!
Vem tänker på dessa män? INGEN!
Många tror väl att det var han som slog först eller att han gjorde eller sa något som fick kvinnan att reagera och de gav henne "rätten" att slå honom.


Jag blir galen på detta... tänk om alla kunde inse att kvinnor är fullt kapabla till att misshandla och mörda!
Kvinnorna som säger sig vara offer är inte alltid offer!


Jag hänvisar er till denna artikel, dock rätt gammal men läsvärd ändå!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0