Flåsarn- -

Björnar i skogar och lammen som tystnar.

Drog med mig Ante,Maya, lillasyster Lova och pappas hund Zorro ut till skogen idag..
Väl där så började mina fantasier skena iväg- tänk om det skulle komma en björn!

När vi stod och kikade på lammen som fanns där i skogen så planerade jag flyktvägar och hur jag skulle göra med både hund och barn om en björn kom fram.

Jag är ganska fjantig och rädd ibland lär jag säga.

Jag såg framför mig hur jag släppte lös hunden så att han kunde lura iväg björnen, och hur jag tog Maya i famnen och Lova i handen och sprang mot en hög av gamla träd där jag sedan skulle gömma ungarna under vissnade kvistar och annat bråte, sen skulle jag själv gömma mig på ett annat ställe.

Tack och lov så slapp jag använda min skenande fantasi och vi fick en rätt så härlig skogspromenad tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0