Flåsarn- -

Visor och sånger jag sjunger för min dotter vid läggdags..

När jag nattar Maya så sjunger jag alltid för henne, på hennes begäran.
Först sjunger vi t.ex När trollmor, Bäbä vita lamm, Pippi Långstrump och ekorren satt i granen, men när hon själv känner att hon är på väg att somna så säger hon:
-Mamma, fung hagen och trasiga skor.

Självklart så gör jag det, för hennes skull och för att låtarna är så vackra.
Uti vår hage.

Det låter INTE så där när jag sjunger kan jag lova..

 

Somliga går med trasiga skor.

Men jo, jag kan båda låtarna utan till och utan knussel. No problemas!

Brukar ni sjunga för era barn?


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag sjunger oxå alltid för D vid nattning, han struntar i om jag inte har bäst röst. Favoriterna är Trollmor, Blinka lilla stjärna, Banana boat song och "keep keep"(bleeding love). Sen sjunger vi mycket på dagarna oxå, stackars grannar :-)

2010-09-05 @ 23:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0