Flåsarn- -

När supermorsan blir ynkmamma.

Maya är sjuk, väldigt sjuk.
Det började för några dagar sedan med snuva och hosta, sen har det fortsatt... i förrgår fick Maya feber och den håller i sig ännu. Hostan blir värre och värre och nu mitt i allt detta så har hon börjat få öroninflammation.
De senaste nätterna har det blivit ca 6 timmars sömn, totalt.
Maya vaknar ledsen på nätterna och fryser.

Hon har slutat att äta också, och visst, vem är sugen på mat när man är helt däckad i diverse sjukdomar? Men något bör hon ju kunna få i sig. Lyckligtvis så fick hon i sig en limpmacka, lite mjölk och fil hemma hos pappa och Catarina idag.... men annars inget, nada, noll på flera dagar. Hon dricker i allafall, får vara glad över det.

Det är ju nu man ska vara en stark förälder och finnas där, det är nu man ska ta hand om sin sjukling och finnas vid barnets sida varje minut, varje sekund.
Men jag lär erkänna, jag är inte supermorsa. Jag är ett jävla ynk.

När vi kom hem från Willys nu på kvällen så skrek Maya i ren och skär panik att hon hade ont i örat, jag tröstade henne så gott jag kunde, men när Ante kom innanför dörren så gick jag ut och satte mig med en cigg..jag behövde en paus, få vila mina öron.. men fan vilken jävla ångest man får när man bara lämnar sitt barn i sticket så där!

I morgon har vi läkartid kl 9 på HC, får se vad dom säger. Får hon ingen medicin så blir jag fan förbannad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0