Flåsarn- -

Nu har jag bestämt mig...

Det är så här att.... jag ska försöka sluta röka.

Detta är inget som jag har planerat, men jag har ju bara 1 cigg kvar här hemma och varför i hela fridens namn ska jag gå till affären imorgon och köpa ett nytt paket? Bortkastade pengar bara.
Lika bra att njuta av den här sista ciggen i stället och sedan lägga rökandet på hyllan.


Det kommer bli tufft, hårt och äckligt jobbigt.. precis som förut, och jag vet att jag kommer vilja ge upp. Men denna gång ska jag fan i mig klara detta.

Ante har varit rökfri i 3 månader nu och han fixar det galant, så varför skulle inte jag kunna?

Jag har i allafall skapat en ny kategori här i bloggen där jag dag för dag ska skriva hur det går osv..Så droppa in någon gång per dag och checka in mitt mående och ge mig massor av peppning :)




Faaaan vilken ångest jag får!!


Kommentarer
Postat av: ida Lundgren

:-d tjohoooo!! vad glad jag blir! jag tror verkligen du klarar det :) alla blir gladare av det :)

2011-02-13 @ 22:04:45
Postat av: Andrea

5 weeks for me tomorrow. It was hard, still is but getting easier. I can even drink and not want to smoke!!! Good luck and any time you feel like you want to smoke but you really don't want to give up, call me or come over. I am just accross the lawn!

2011-02-13 @ 22:27:47
Postat av: Flåsarn-En tigermamma med humor!

Andrea: Du är så duktig :) Jag är skitorolig för hur det ska gå när jag festar faktiskt.. det är ju så lätt att bara falla tillbaka till rökningen då :/

Tack, känns skönt att veta att det finns någon här på gården som nyss har varit i samma sits som jag kommer sitta i de närmaste dagarna och veckorna :)

2011-02-13 @ 22:30:22
http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Katrin

Låter helt kanon, Lina. Jag håller tummar och tår och jag tror du komemr klara det. Det är skitsvårt... jag rökte min sista cigg 6 december 2010. Men det funkar =) Och man mår så jävla mycket bättre! Lycka till!

2011-02-13 @ 23:32:47
http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Grannkärringen Carina

Det här fixar du, Lina.

Jag har varit rökfri i över 3 år nu.

Har man bara den rätta viljan så går det.

Håller alla tummar jag har för att du också ska bli rökfri en dag! :)

2011-02-14 @ 07:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0