Flåsarn- -

Att sälja sina barn..

Idag har varit en dag som jag helst att hade sluppit, eller ja.. senare delen av dagen i allafall.

Mitt lilla älskade trollbarn bestämde sig tydligen för att sluta lyssna på mig och gjorde allt som hon inte fick. Jag blev arg, försökte prata med henne, men fick bara ett skratt tillbaka.  Jag fortsatte försöka prata med henne, med ord som hon förstår.. vad gör hon då? Jo, hon ger mig en smäll.
Tack liksom.

Men jag bet ihop och undvek att bli som de mammor och pappor som auktionerar ut sina barn till lägst budande på Facebook (läs HÄR).

Och självklart så låter jag inte Maya gå och lägga sig ledsen, så innan läggningen så pratade vi igen, gav varandra en kram och en puss och sa sedan förlåt.Allt frid och fröjd.


Jag kan förstå om man tröttnar på föräldraskapet ibland, men för guds skull, sluta skänka bort era barn över nätet!
Jag vet att det görs med ironi, men det ser fruktansvärt illa ut.
Tänk, om någon snusktant eller snuskgubbe ser det ni har skrivit och tar era skrivna ord bokstavligen, då kanske ni kommer sitta där utan erat barn och gråta över ovissheten över vart barnet är.



Kommentarer
Postat av: Karin

Så du tror på fullaste allvar att en "snuskgubbe" eller "snusktant" kommer och tar ens barn om man skriver att ens barn är till salu? Precis alla fattar att man skämtar, och risken är inte större om man skriver det på fb eller om man skriver gullegull om sitt barn på fb. Risken är väl större om man skriver att sitt barn är underbart sött, vackert och duktigt. Om jag var barnnappare skulle jag hellre ha ett snällt än ett elakt barn.. (obs ironi). Men skämt å sido så tror jag att alla blir trötta på sina barn i perioder och man får faktiskt vara det och man får faktiskt skriva det så andra kan läsa. Och skriver man att barnen är till salu säger man det med en knorr och visar att man inte är allvarlig.

2011-01-17 @ 08:12:32
Postat av: Flåsarn-En tigermamma med humor!

Karin: Vart i inlägget läste du att jag tror på fullaste allvar att någon kommer och tar ens barn?

Jag skrev:TÄNK!

Vet du att de flesta sexbrott med barn inblandat sker hos någon släkting eller annan närstående, så risken för att någon ska "nappa" på det som skrivs finns faktiskt.

Klart att alla blir trött någon gång, men man behöver inte kränka ett barn genom att skriva att dom är till salu.. även om det görs med en "knorr" och en massa ironi så finns det personer som inte kan läsa huruvida en person är ironisk eller inte, ta de med asperger t.ex..

2011-01-17 @ 09:56:50
http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Karin

Dom som eventuellt inte skulle förstå min ironi får fråga eller vara ovetande helt enkelt.

Sen blir mitt barn inte det minsta kränkt heller för att nr 1: Hon har inte facebook och kommer inte åt att läsa vad jag skriver där, och skulle så hittar hon 99% positiva inlägg om henne. Och nr 2: Hon vill sälja sin mamma mest hela tiden!

2011-01-17 @ 11:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0