Flåsarn- -

Hemma på vår gård...

För snart 1 år sedan så flyttade vi hit till våran nuvarande lägenhet och vi fick mer kontakt med folk härifrån Forsbacka på gott och ont.
Vi bodde ju i Forsbacka innan också, men på ett annat område, inte alls så långt härifrån.. men OJ vilken skillnad det är mot för förra stället!

Här på "våran gård" så är det såna intriger varje vecka att allt skulle kunna liknas vid Våra Bästa År,Tre Kronor eller någon annan liknande såpa. (På tal om Tre Kronor så älskar jag den serien och kollar på den varje kväll).
Folk hugger varandra i ryggen, snackar skit och man vet aldrig vad som kommer ske härnäst.
Det är så mycket som pågår att man ibland blir alldeles snurrig.

Och allt skvaller kan man inte undgå att missa, det skvallaras hela tiden om allt mellan himmel och jord, otrohet och äktenskap, vem som langar sprit och vem som inte borde ha barn.  Alla snackar om alla och ingen blir lämnad utanför i snacket.

Jag vågar inte ens tänka på vad folk snackar för skit om oss.. haha..    Jag vet ju att många inte tycker om mig här, men dom sakerna går way back till skolåren eller ännu tidigare.. synd bara att sådant ska hänga med en hela livet.

Men jag vet också att de som jag har lärt känna här på denna gård är trevliga människor med mycket kärlek att ge och dom ställer upp för varandra när någon har det jobbigt.

Säga vad man vill om lilla Forsbacka, men här är det underbart!



Kommentarer
Postat av: Karin

Men det är ju desperate housewives :cool: har du inte hängt med på det??? Hahaha.

Jag är nog en blandning mellan Edith och Gabrielle..

2011-01-11 @ 11:27:23
Postat av: Flåsarn-En tigermamma med humor!

Karin: Jofan! Haha! Till och med Ante sa det i somras, fast med orden: Det är som att leva mitt i Desperate housewives syltan.. och du är den som inte blir inbjuden till de andra fruarnas poker och drink kvällar.:thumbup:

2011-01-11 @ 11:30:31
http://flasarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0