Flåsarn- -

Så här ser jag på rasism...

Jag är så förbannat trött på alla diskussioner om rasism gentemot människor från andra länder, och det är inte sällan som dessa diskussioner startas av personer med utländsk bakgrund.

Varför ser man bara rasism från ena hållet när det i själva verket finns med i allting, varje dag och varje minut?

Rasism handlar inte enbart om vitas hat mot svarta! Det finns svarta som hatar vita också! Det finns gula som hatar röda och det finns fan hundar som hatar vissa andra hundraser.
Det finns kristna som hatar muslimer, muslimer som hatar buddhister och buddhister som hatar hinduer.

Man kan inte gå runt och se världen i svart eller vitt, man måste vidga sina vyer lite och inse att rasism finns överallt!

En heterosexuell person kan framföra rasistiska åsikter till en homosexuell person och vise versa.

Jag förespråkar inte rasism på något plan, men jag tycker att det är minst lika rasistiskt av en ickerasist att hata rasister.
Förstår ni hur jag menar?


Sen det där med att bevara Sverige svenskt, det skulle vi svennar ha kommit på för 30 årsedan och inte nu på 2000-talet.
Men det är ju så att massinvandringen ställer till det på många olika plan, inte minst ekonomiskt.

Jag har inget emot invandrare och deras barn och barnbarn... ett mångkulturellt samhälle är det bara nyttigt att leva i , till en viss gräns.

Det Sverige har gjort fel är att sätta dessa nyinkomna invandrare i speciella förortsområden där majoriteten hokus pokus blir invandrare.
Om vi hade varit duktigare på att placera ut dessa familjer bland svenskar så hade inte invandrarproblemet synts så tydligt som det gör idag.

Ingen kan ju blunda för att det sker mest skit i de områden där det bor många invandrare, kolla Rosengård i Malmö t.ex... skitbra jobbat Sverige!

Jag tycker synd om de invandrare som faktiskt kommer hit av RIKTIGA skäl och är villiga att ta till sig språket och ett vanligt jobb men begränsas pga de idioter som kommer hit på en räkmacka och ställer till det.
Jag önskar att Sverige och dess befolkning kommer göra ett bättre jobb i fortsättningen med att hjälpa nyanlända invandrare att intigreras i samhället. För allas bästa.

Anledningen till detta inlägg är  DENNA blogg.

Kommentarer
Postat av: Katrin

ha.. jag var tvungen att skriva en kommentar till den där tjejen =)

2011-05-03 @ 21:16:39
http://katrinrigglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0