Flåsarn- -

Att missbrukare är egoister är ingen nyhet.

Jag är oerhört trött på alla dessa människor som missbrukar droger, går ner sig totalt och skiter i familj och vänner.
De bryr sig inte om sina barn och låter dem flytta från hem till hem och bli kantstötta av all otrygghet runt omkring dom.

Jag har sett detta för mycket nu och har valt att VÅGA säga till dessa människor precis vad jag tycker och tänker, för det där med att stryka missbrukarna medhårs som vissa gör bidrar absolut inte till att de kommer sluta med sitt missbruk.
Möt hårt med hårt.

Vad sker när dessa missbrukare hamnar i en mörk period i sitt liv? Jo, dom söker sig tillbaka, gör sig själv till offer och skyller allt på familjens bristande stöd osv.
Det är så lätt att lägga över allt ansvar på andra och skita i det själv.
Tänk om dessa missbrukare såg vad deras anhöriga gör för att få ha dem kvar i sitt liv..

Det är ingen nyhet att missbrukare är egocentriska idioter. Allt handlar om dom, dom och dom. Försök snacka med en missbrukare om vardagliga ting och ni ska se att allt kommer förvandlas till en diskussion om hur jobbigt denna människa har det och hur svårt det är att ta sig ur skiten och hur ingen ser,hör eller gör någonting för att hjälpa.

Alla de vakna nättera, ständiga letandet, kontakt med socialtjänst och poliser, behandlingshem och den ständiga oron , ALLT som anhöriga går igenom rör inte en missbrukare i ryggen, för allt dom bryr sig om är hur de ska kunna få tag på droger.
Egoister är dom hela jävla högen.

Jag har ett flertal släktingar som har/haft missbruksproblem- sex,droger,alkohol.. you name it, jag har upplevt deras egoistiska sidor och jag hatar dom.

"Mitt hjärta är alltid öppet, men min dörr är stängd tills dess att du har tagit tag i ditt problem"







Kommentarer
Postat av: Tirre

Fy fan vad bra sagt!! Håller fullständigt med dig i allt du säger ang de där förbannat egoistiska missbrukarna!!

Skönt att se att någon mer än jag vågar säga sanningen!!!

2012-02-28 @ 19:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0