Flåsarn- -

Det är inte första April idag

När jag nu på morgonen skulle ringa till skolan där jag ska jobba imorgon så trodde jag att någon drog ett riktigt practical  joke med mig pga min förkylningsskadade hörsel.

Jag slår numret, tänder en cigg och lyssnar på signalerna, en kvinna svarar och jag är övertygad om att hon svarar med skolans namn:
- S*******skolan Eva
-Ja hej, Lina här, du sa s******skolan va? Jag hör lite dåligt pga en förkylning.
-Haha nej, jag sa skohuset.
-Skämtar du med mig nu eller? visst har jag ringt till skolan?
-Nä du har ringt till SKOHUSET i Valbo!
-Men lägg av.  Vilket nummer har jag ringt då?
-Du har ringt 02613****
-öh okej... jag tryckte ju nummer 13****
-Jaja men du har ändå kommit till skohuset!
-Ok, men förlåt, då har jag ringt fel.

Jag är nog lite slö i hjärnan också efter dagarna med sjukdom..
Tack och lov så tryckte jag in rätt nr sen och kom fram till skolan där jag ska jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0