Flåsarn- -

Skräckens lägenhet!

Stod och skalade potatis till dagens middag i godan ro när det plötsligt knackade på dörren. Jag kände på mig att det var någon som jag absolut inte ville ha här så jag kikade lite försiktigt i titthålet och fick se min granne SKRÄCKÖDLAN!

Jag smög in till vardagsrummet och viskade till Ante:
-Du får inte öppna, det är psykopaten. Släpper vi in henne så blir vi aldrig av med henne.

Ante lyssnade på mina direktiv och fortsatte surfa på datorn.

Knackningarna blev hårdare och hårdare, brevinkastet öppnades och jag hör henne ropa:
-Hallå Hallå Hallå, det är I***, Hallå.

Jag fick panik, tappade flera potatisar i vasken och höll på att darra av skräck.. hon visste ju att jag var hemma eftersom att vi hade växlat ett ord med varandra nyligen ute på gården.
FAN I HELVETES JÄVLA SKIT.
Vägrade öppna och stod skakis kvar i köket.

Portdörren öppnades och jag andades ut.... i 2 sekunder.

*DUNS,PANG,DUNS*
Då står skräcködlan och bankar på altandörren!!
Ante, han satt kvar vid datorn, lugn som en filbunke trots att han visste att hon kunde se honom genom altandörren och fönstrena.


Kommer jag våga sova i natt? Törs jag vara ensam hemma tills imorgon??


Om jag någon gång öppnar dörren när hon står där så kommer förmodligen min andra granne få se denna syn i trapphuset...


Kommentarer
Postat av: Karin

HAHAHA Du överdriver bara lite va :-P

2011-05-03 @ 21:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0