Flåsarn- -

Jag ska då aldrig jobba i en skolbespisning.

Om man är en matistant, finns det några regler då på hur man måste bete sig, se ut och tala?
Jag tror det, och jag tror att dessa regler ser ut så här:

*Se så grinig ut som möjligt!
*Ha gärna grått hår och kort hår!
*Tala med en hög röst och låt arg!
*Skäll på barnen!
*Skäll på lärarna!
*Klaga på barnen!
*Klaga på lärarna!

Nu när jag jobbar på en skola så har jag börjat tänka på dessa saker väldigt mycket och känner ofta att det är lite jobbigt att gå in i matsalen eftersom att jag kommer möta en eller två tanter som båda skrikpratar och ser skitarga ut.

Har ni någon gång träffat en trevlig kvinna i en skolmatsal?



 




Dessa tanter ser lite trevligare ut än de jag har mött..


Kommentarer
Postat av: Katrin

hehe jag hade i alla fall supertrevliga och goa mattanter på milboskolan under mina nio år där =)

2011-10-12 @ 22:00:45
http://katrinrigglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0