Flåsarn- -

Har ditt barn bakat det där? Nej tack, då vill jag inte smaka.


Jag känner mig skittaskig, elak , sur och tvär.. men faktiskt så känner jag mig inte ett dugg lockad till att äta nå fikabröd eller något om ett barn har varit med i smeten med sina fingrar.

När jag jobbar så kan jag inte ens ta emot frukt från barnen på fruktstunden eftersom att minst 20 barn har varit och pillat där bland fruktbitarna.

Det är inte för att jag tror att barnen är smutsiga och sånt där.. det är väl mest känslan av att det kan finnas lite spott och snor i det som barnen har gjort. Så länge det inte är mitt barn som har bakat, höhö!

Även om vi föräldrar är jättenoga med att tvätta våra barns händer innan bakning och matlagning så går det så himla snabbt för dom att stoppa in ett finger i näsan och sedan fortsätta knåda degen eller klia rumpan och sedan rulla negerbollar.

Jag avstår helst all mat och all fika som har berörts av små barnhänder, tyvärr.


Kommentarer
Postat av: johanna

Åh tack för det! Trodde man blev hatad av hela världens mammor när man inte blir jätteimponerad av att deras ungarna har hjälp till att "baka".

2012-01-20 @ 20:38:48
http://jhnn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0