Flåsarn- -

Jag erbjuder hushållsnära tjänster... i mitt hem, utan lön.

Regnet öser ner ute.. känns som att det inte är någon idé alls att försöka bege sig ut och hitta på nåt.
Ska tvätta kl 14, så ut måste jag ju, men bara för att springa till tvättstugan.

Maya tog sovmorgon i morse och klev upp 8.40 ca.. Jag gav henne lite frukost också kikade vi på Madicken.

Rätt skönt med sådana här dagar där man bara kan strosa runt hemma och få lite saker gjorda.


Alltså, jag har skit mycket tvätt insåg jag nu..hjälp mig!

Är väl bara att börja sortera smutstvätten nu då.. 40 grader, 60 grader, svarta kläder, färgade kläder och vita kläder. Det hade varit så himla mycket enklare om man kunde tvätta ALLT tillsammans och samtidigt.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Men Lina, ett moment mindre om du blandar svarta kläder med färgade, spelar liksom ingen roll, så gör jag iaf :) Ja, iofs beror det på om det finns nått plagg som är ganska nytt, utav det svarta, då kanske man inte ska chansa ;)

2012-06-02 @ 12:07:53
Postat av: Anonym

kläder som inte är smutsiga utan endast använda tvättar jag alltid i 40grader. Blir därför inte så mycket som jag måste tvätta i 60grader.

2012-06-02 @ 12:18:37
Postat av: ida

ett tips är att köra hela skiten på 60 grader :)

då kan man vara ganskasäker på att tvätten blir ren ;) de flesta kläder tål ju 60...eller? äh jag vette fan... jag gör alltid så iaf :)

2012-06-05 @ 08:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0