Flåsarn- -

Recept på en lyckad nattning!

Min dotter är 4½ år gammal och sover i egen säng, i sitt eget rum och har gjort det i flera år.
Nattningen har sällan varit ett problem, och de två senaste åren så har vi haft samma rutin i stort sett varje kväll (räkna bort de kvällar hon sover borta).

På vardagarna så ska hon sova tidigt eftersom att både jag och Ante arbetar och hon går på dagis.
Brukar försöka börjar nattningen vid 19-tiden, senast. Men ibland så misslyckas det, men då är det mitt fel.

När hon väl ligger i sin säng så läser vi en bok som hon har valt, och sen sjunger jag några låtar som hon också väljer och för det mesta är det  dessa låtar:

*Trollmor
*Uti vår hage
*Vyssjan lull
*Somliga går med trasiga skor
*Margareta ( ???????? varför???????)
*Vargsången

Innan jag har kommit till tredje visan så snarkar hon, oftast. Men jag sjunger färdigt alla för säkerhetsskull.

Det är ytterst sällan som hon bråkar vid nattning, det sker kanske 1 gång varannan månad.

Denna vecka så läser vi boken om Ronja Rövardotter, och det tycker Maya är jättespännande, även om det inte finns så många bilder där i.


Kommentarer
Postat av: Sandra R

Vilket sammanträffande att vi båda skrivit om sagor just nu. Jag läste en John Bauer-saga för min 6-åring.

Nu ska jag läsa ett par inlägg till i din blogg.

Ha det fint!

2012-05-30 @ 21:11:10
http://www.aresmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0