Flåsarn- -

Tack till den/det där uppe som lät Ante komma hem helskinnad från jobbet i natt.

Igår gick jag och lade mig med ilska i kroppen och var sur på Ante för att han inte ville hjälpa till med saker och ting här hemma. Men jag hade svårt att somna pga en knepig känsla..

Strax efter kl 3 i natt så vaknade jag av att någon ropade:

-LINA!! HAR VI NÅGON SKURHINK ELLER LIKNANDE?!!

Jag flög upp ur sängen och hörde hur Ante grejade i badrummet med vatten och hink.
Varför var han hemma den tiden?
Han brukar ju inte vara hemma förren strax innan 6 när han har jobbat natt.

-Jag har kört på ett rådjur och behöver göra ren bilen, hörde jag honom säga nervöst.

Två rådjur hade sprungit fram i vägen, framför Ante och bilen när han var på väg hem. Den ena träffades bara på benet och sprang ut i skogen, men den andra dog på plats.
Han kontaktade polis och gjorde det man ska i en sådan situation.

När han kom hem så var han märkbart chockad. Förståerligt.

Denna natt så hade våra liv kunnat förändras, vad som helst hade kunnat hända. Han hade kunnat köra in i ett träd med tanke på skogarna vid sidan av vägen.
Jag törs inte ens tänka på hur det hade kunnat blivit. Så idag tackar jag högre makter att Ante är helt oskadd och att han kom hem. 

Nu är han påväg till Stockholm på konsert, och ska köra hem i natt. Gissa vem som kommer vara nojig? Jo jag såklart. Jag kommer nog inte somna förrän han har kommit hem och har krypit ner bredvid mig i sängen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0