Flåsarn- -

Se saker från den ljusa sidan..






Jag har gett mig själv en rejäl utmaning idag... Jag ska se ALLT från den ljusa sidan och fokusera på att vara positiv, för vad är mer energislukande än att gå runt grinig,sur,tvär och se problem med det mesta?

Skulle det dyka upp något problem idag så får jag helt enkelt tänka att det finns inget ont som inte för något gott med sig.
Får väl se hur det går :)

Avnjuter nu Blondie, på lagom hög volym samtidigt som jag dricker kaffe, en cigg har jag nyss rökt och jag njöt av den, egentligen så är det ganska skönt att heta Lina Forslund idag.

Jag har inga måsten, jag själv som har bestämt det, jag som annars varit expert på att ge mig själv en massa Att-göra-måsten i flera år.
Men idag så finns inte ens "JAG MÅSTE" i mitt vokabulär.

Jag har upptäckt att alla dessa måsten som jag tidigare har haft har fått mig på dåligt humör, och vilken får då lida pga detta? Jo Ante.
Stackarn, han kan inte ha det lätt som lever med mig ;)

Något annat som jag bestämt mig för är att sluta tjata och att sluta ge Ante en massa måsten, jag bestämmer faktiskt inte över honom, även om jag i bland tror det.

Häromdagen så fick jag ett sms där det stod att jag nedvärderade en person,det gjorde ont i mitt hjärta att läsa det, för att jag skulle ALDRIG med flit nedvärdera någon för att höja mig själv, aldrig.
Men det smset fick mig att tänka om, jag ska aldrig mer skriva något i ett sms till någon där det skrivna kan se ut som ett hån, för faktiskt, det man skriver i ett sms kan i bland uppfattas helt fel.Som i just det fallet.
Jag svalde i allafall min stolthet och bad om ursäkt, ursäkten godtogs, sa personen iaf.. men i fall h*n menade det, det tror jag inte.
Jag vet inte vad jag kan göra nu för att visa att det verkligen inte var meningen att låta elak.

Nåja, blev ett rätt så trassligt inlägg, men vad gör det när livet är underbart? ;)


Kommentarer
Postat av: Ida

okej, varför inte?

Det finns ju ersättningar & få så du slipper va luspank +att det vore väl perfekt att gå med en dag som denna, då du ska se allt från "den ljusa sidan" :p

2009-09-02 @ 11:05:53
http://ihuvudetpaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0