Flåsarn- -

Lata föräldrar som passar över ansvaret på andra vuxna!

Jag och Maya var nyss ute och lekte lite i lekparken här utanför.
Runt oss cyklade några killar i låg/mellanstadie åldern..
Dom ropade efter en kille och när han väl kom så stack de som ropade på honom.
Så höll dom på bra länge.
När killen dom ropade på sedan gick in igen så sprang dom och plingade på hans dörr för att sedan springa iväg och gömma sig.

När den utsatta killen hittade på dom så höll dom andra på att ljuga..
"J..j..jag ska hem till mormor och hämta tuggummi"
"Följ inte efter hela tiden"


Jag blev så förbannad när jag såg och hörde allt detta så jag var nära på att ta tag i saken själv.

Jag frågar mig själv varje dag när jag är ute med Maya:
Vart är alla barnens föräldrar?!!!

Föräldrarna till de barn ( i alla åldrar) som hänger här på gården kan inte förvänta sig att den förälder som är ute med sitt barn ska hålla koll på allas barn.
Jag skulle ALDRIG förlåta mig själv om jag lät Maya som är 2½ år vara ute helt själv och något hände bara för att jag var tvungen att göra något annat och inte kunde vara med ute.
Hur svårt är det som förälder att vara ute med sina småbarn?
Folk verkar inte veta hur lätt en olycka sker och visst fan är det bättre att man är med, ser hur olyckan går till och snabbt kan springa fram och hjälpa än att man passar över allt ansvar på en annan vuxen.

Just nu i skrivande stund så tänker jag på lilla Elin som blev överkörd alldeles utanför sitt hem.
Det hade kunnat vara Maya eller något annat barn här på våran gård.
Det kör bilar här varje dag och kväll, ibland kan folk köra riktigt fort utanför husen också.
Man kan inte förvänta sig att ALLA bilister ska se de barn som springer runt ute.
Vi föräldrar har ett ansvar!
Som förälder så MÅSTE man finnas där!

Lata jävla mammor och pappor finns det... fy fan!



Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

SV: tack <3 :-)

2010-04-23 @ 18:53:42
http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0