Flåsarn- -

För mig finns det ingen Gud.

Vem är Gud?
Vad är Gud?
Finns Gud?
Är det en Hon eller en Han?


Mina svar, min tro:


Gud är inte någonting förutom ett uppdiktat "något" som bringar tro och hopp till personer i kris.
Gud finns inte, förutom i folks huvuden.
Gud är ingenting. Inte en hon, inte en han.Gud är det folk vill att Gud ska vara.

Jag tror inte på någon Gud, överhuvudtaget.
Om något är jobbigt i mitt liv så ber jag INTE till någon Gud.
Jag ber inte alls.

Det jag tror på är lite komplicerat, minst sagt.
Jag tror på människan, moder jord och människans kraft till att förändra och påverka och jag tror på ödet.

Så länge jag kan minnas så har jag tvivlat på allt vad Gud och Bibel heter och jag har aldrig riktigt förstått varför vissa ber till någon form av Gud istället för att själv försöka förändra eller göra något åt problemen i livet.

Jag är övertygad om att alla har levt ett tidigare liv och att det inte tar slut efter döden. Man lever vidare i en annan "dimension" tills man föds på nytt i en ny kropp.
Reinkarnation med andra ord.
Jag har svårt att se döden = slutet.

Många kommer nog säga nu att jag säger emot mig själv. Men det gör ingenting. Huvudsaken är att JAG vet vad jag tror på.

Jag är intresserad av tarot, pendlar och det övernaturliga.
Vissa skulle kalla mig för häxa och gör man det så tar jag det som en komplimang och inte som något negativt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0