Flåsarn- -

Färjan/Cinderella/Födelsedag

Lördag 1/11:
Kliver upp kl 7.. stresspackar och försöker få liv i Ante..klär på mig och ger Maya välling..
sätter på kaffe i bryggaren..
Hade en massa saker att göra.
Mormor & Isabell o Kattis kom.. jag och Ante drog..
ÄNTLIGEN så var vi påväg.

Men det var kallt ute.. och min jacka låg i våran bil.. som vi inte kunde komma in i.. dörrarna hade fryst.
Men det fick gå ändå.
Kom till stan, gick och käkade på McDonalds, hämtade ut pengar och köpte cigg.
11.40 skulle bussen gå från stationen.. vi gick dit, kastade in våra väskor där man ska göra det..
sen så gick vi in i bussen och satte oss.
Bussen blev överfull snabbt, fanns många som man kände igen.
Bakom oss satt en dryg stockholmare som hade jobbig dialekt "fan vikken jeevla paajaas asså" , "aw men d e ju inge kewl", så lät det typ hela tiden när han snacka i telefonen.
Busschauffören glömde att ta en paus i Tierp, han körde raka vägen till Sthlm.. men så tvingade några andra honom att stanna i Sigtuna vid Ica Maxi, så då  gjorde han det.
Efter pausen så bar det iväg mot båten..

Vi kom dit till Terminalen ganska så tidigt.. klockan var väl 14 eller nåt, båten skulle gå kl 18..kul!
Vi checkade in, gick upp och satte oss.. köpte någon öl och en capuccino och väntade..

17.15 Var det ombordstigning..då var det bara att leta efter hytten.. och den fanns under bilarna..
men den var ganska mysig, 2 sängar.. 1 uppe och en nedanför.
Vi tog det lugnt ett tag innan det var dags att gå till TaxFree och innan middagsbuffén var..

20.30 så befann vi oss vid Viking buffén, vi fick plats vid ett mysigt litet bord med 2 stolar.. alldeles vid ett stort fönster så att man kunde se ut, synd bara att det var korpsvart ute..
Vi drack vin och öl så att det nästan sprutade ur öronen på oss och maten ja... det fanns så mkt att välja på..
jag åt mkt  lax och andra sånna godsaker.
Hämtade en tallrik full med räkor oxå.. det var så gott.. så jag fick sitta och skala dom åt mig och Ante.

Efter maten så gick vi ner i hytten igen.. slappade lite.. sen bar det av upp till FunClub där det var 2 band som spelade.
Vi satte oss högst upp, där man får röka.
Vi köpte drinkar och öl och hade det skit bra.
 
Full blev man ju iaf :)
Och Ante dansade :)

Söndag 2/11:
Grattis till mig då! 22 år gammal!
Vaknade kl 7, var lite seg, försökte ta mig ner från sängen, hoppade in i duschen..
kröp sen ner bredvid Ante och slumrade till i 1 timme..
Sen vaknade jag och försökte få med mig Ante upp till frukost buffén.. det tog sin lilla tid men han följde med endå..
det var så gott med bröd och juice!
Efter den frukosten så var man som en människa igen.
Vi gjorde inte så mkt mer denna dag..
 gick och kikade lite på några som sjöng karaoke..

När vi kom hem så möttes vi av en välstädad lägenhet, min mormor hade legat på knä och skurat golv.. att hon orkar liksom.
Sussi kom förbi och hälsade på oxå.



Med på båten fanns förstås oxå Sveriges nya B-kändisar, eller C-kändisar.. jo jag snackar ju om Färjans personal som man får se i serien..
Sami, Håkan och han som väckte Håkan och den där vakt kvinnan..
men Per såg vi inte.



Bilder från kryssningen hittar ni HÄR!

Kommentarer
Postat av: Ida

haha..koonstigt att det blev lax för dig då :p



Vi åker ju med cinderella den 22a den här månaden vi å, så det var ju bra att du lämnade båten hel :p

2008-11-03 @ 11:44:05
http://ihuvudetpaida.blogg.se/
Postat av: Nicole

Grattis i efterskott ! : )

Bra att ni hade kul och mysigt : )

2008-11-03 @ 21:55:36
http://niickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0