Flåsarn- -

Helgen,Mimikry och bakfylla.

I lördags så var det som sagt RödingRock i Norrsundet, där Ante och hans vänner skulle spela...

Innan jag åkte ut dit så var jag tvungen att gå hem med Maya till pappa osv.. som tur var så kom Rebecca hit tidigt och passade Maya så att jag fick duscha och sedan hjälp med att bära resesäng,matstol och en massa annat.
Efter att jag hade lämnat Maya så blev det stressigt värre.. men jag hann med 16.35 bussen till Gävle iaf..
sen fick jag vänta i 1 timme där på bussen till Norrsundet.

När jag väl var framme så mötte Andreas mig alldeles utanför Folketshus.. sen gick vi upp till deras "loge", där satt resten av de som Ante skulle spela med.. vi drack någon öl och hade trevligt.
Sen vart kl 20, då skulle dom börja.. men ljudet var skit och man hörde knappt Ante.. tråkigt nog..

I väntan på Mimikry så gick vi  upp igen och fortsatte dricka och ha trevligt, det lilla rummet där vi satt var fullt av folk :)
Alla blev nog mer eller mindre fulla uppe i "logen" och när klockan var runt midnatt så gick vi ner för att kika på Mimikry,jag kollade bara typ 2 låtar sen så tröttnade jag..
Antes syrra och hennes kompis hade oxå kommit ut dit så vi gick upp till logen och delade på en vinare.. det var bra, för då fick jag och Emilia prata ut om lite saker :)

Sen när allt var klart där så var det efterfest hos någon äldre karl som kallades för Bäckis eller nåt..
han bor i ett hus ca 100 meter från där vi var, så det var ju perfekt att vara hos honom, trots att han hade det skit äckligt!
Där bjöds det iaf på rödvin i stora mängder och självklart så drack man.. kanske lite för mkt?

Blev lite sura miner mellan mig och Ante pga en sak.. men det är skitsamma för vi redde ut det på engång :)

När klockan var runt 3.45 så tröttnade jag och Ante och ringde efter TAXI.. sen for vi hem till Ingela, käkade någon macka innan vi somnade som klubbade sälar i hennes kalla sovrum.

På söndagen så hade vi inget annat val än att kliva upp kl 08.45... vi skulle ju ta 9.10 bussen från Bergby in till stan, för att sedan ta 10.20 bussen hem till Forsbacka.
Lagom kul att åka buss när man hade huvudvärk och var redigt illamående.. men det gick bra ändå..

Väl hemma så stoppade jag ner Maya i hennes säng(hon var trött som fan hos min pappa) och jag lade mig i soffan och kikade på TV... Ante hade gått hem tidigare än Maya och mig så han sov redan.
Jag lyckades oxå somna... vaknade igen strax innan kl 16... då var det bara att väcka Ante så att han kunde ta bussen och hämta bilen i Valbo.

På kvällen så kikade vi lite på en Mimikry DVD som Ante hade köpt och sen så kollade vi på desperate housewives..

Nåväl..

bilder finner ni om ni klickar HÄR, 22/11 är datumet dom ligger på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0