Flåsarn- -

Tack Gävle Kommun för den underbara dagisplatsen!

Eller inte...idioter!

Placeringserbjudande barnomsorg.
Ditt barn Maya, född 2007-10-09, har fått plats inom barnomsorgen.
Placeringen gäller from 2009-02-11.

(Tack, det låter bra.. än så länge)

Placeringställe:
Guldsmedens förskola i Valbo.

Men dra åt helvete!Jag ska alltså behöva åka buss 2 ggr/dag för att lämna och hämta på dagis?
Om jag är arbetslös då? ja då får inte Maya gå på dagis mer än från 9-14... och det innebär ju att det INTE är någon som helst idé för mig att åka hem efter att jag har lämnat henne där.. lika bra att jag stannar i Valbo då.
Jag/Vi ska alltså behöva skola in våran dotter på ett dagis som hon inte kommer att få gå kvar på heller.. när hon väl får plats på dagiset där vi EGENTLIGEN har sökt så ska man alltså börja om från början med inskolning m.m?!

HUR FAN KAN MAN GÖRA SÅ HÄR EGENTLIGEN? JAG VET ATT VI INTE ÄR ENSAMMA OM DETTA,MEN JAG TROR NOG DET GÖR ONT FÖR ALLA FÖRÄLDRAR ATT INTE FÅ HA BARNET PÅ ETT DAGIS I NÄRHETEN.

Tänk om nåt skulle hända Maya när hon är på dagis?
då kommer det i bästa fall ta 30 minuter för mig innan jag är där...
hade hon fått börja här så hade jag kunnat springa till dagis på nolltid.

Busskort är ju inte direkt gratis för mig heller... och jag ska tillägga att bussen till Valbo går 1 gång/timme..

Vi vet inte hur vi ska göra, jag har en stor klump i magen av ångest pga detta..
jag har ju möjligheten att gå hemma lite längre.. men jag tvivlar på att jag kommer att orka det..
Annars så får väl Ante ta ut pappaledighet oså får jag ge mig in i arbetsförmedlingens förtrollande värld bland jobbansökningar och förnedring.

Kommentarer
Postat av: B

Trist, men tyvärr är det ju så att vissa förskolor är populärare än andra.

2008-11-14 @ 22:56:42
http://telefonsladd.blogspot.com
Postat av: Ida

Fy fan! När var det ni fick tid för att komma in på dagiset i forsbacka då?

2008-11-15 @ 00:27:02
http://ihuvudetpaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0