Flåsarn- -

BVC besök och IKEA korv.

I morse vart det bråttom!
Kl 8.30 skulle vi vara på BVC i Valbo och jag vaknade 7.30!
Snabbt upp ur sängen, ge Maya välling,hoppa in i duschen,klä på sig,väcka Ante,sminka sig,väcka Ante igen,byta blöja på Maya,väcka Ante,Klä på Maya medans jag väcker Ante en gång till.
Så såg det ut på morgonen..

Kom precis i tid till BVC.. klockan gick.. .8.40,9.00,9.30... skulle det aldrig bli våran tur?
Folk kom och gick.. men inte vi.. vi blev kvar..
Jag insåg att nåt måste ha blivit fel på kallelserna som vi hade fått hem.. vi hade ju fått 2 tider.. en var 8.40 och den andra var kl 10.00...
När klockan väl slagit 10 så fick vi komma in till Sari och läkaren.. vägde och mätte Maya, lyssnade lite på hjärta och lungor, allt såg bra ut.. sen var det dags för det värsta.. SPRUTAN!
Min stackars lilla bebis fick en spruta i låret.. hon grinade så att hon inte fick luft.. men det gick över ganska snabbt som tur var.
Snackade med läkaren om Mayas armbåge som är lite eksemig.. berättade att hydrokortisonet inte funkade..
så hon ringde in ett recept till Apoteket på en starkare salva som vi sedan fick åka och hämta.
Efter det så drog vi till IKEA o käkade korv :)

Nu har Ante dragit till Norrsundet för att repa :)

Maya vägde idag 10.235g och var 76 cm lång :)  Stora tjejen :D


Kommentarer
Postat av: Jesa

Vi var till BVC igår!

Då vägde alex 10,3 kg å var 75cm lång!

2008-10-15 @ 13:50:12
http://raggarjesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0