Flåsarn- -

Jaha, inte visste jag att jag är rasist?!

I ett forum på internet,där pågår dagligen en ständig kamp mellan perfekta människor och dom som anses mindre perfekta..
Jag dök in i en tråd om huruvida en person med främlingsfientliga åsikter fick jobba som förskolepersonal/lärare.
Denna tjej som det handlade om VÄGRADE lämna sina barn hos muslimska kvinnor för att dom har så konstig syn på barn..FINE, det är vad hon tycker och vill!
(Hon som startade tråden om detta är inte tjejen som det handlar om)

Jag skrev då i tråden att jag inte vill att min dotter ska gå på ett dagis där majoriteten är invandrarbarn..
brakade helvetet lös..



"Det hänger inte på vilket ord man använder eller att man försöker vara PK. Du verkar ju utgå från ras när du värderar om en person är svensk och man kan inte vara det om man är, ska vi säga, svarthårig?
Och dina barn ska inte få gå på dagis där det finns svarthåriga barn? För det känns inte bra?
Jag tycker det låter som om att det handlar väldigt mycket om ras."


För det första, jag vill att mitt barn ska gå på ett dagis där svenska barn är majoriteten, men jag är inte rasist för det.
Svarthårig kan man vara trots att man är svensk.
Jag har inte snackat ett skit om ras eller etnicitet, bara sagt vad jag tror är det bästa för min dotter.


Kommentarer
Postat av: Ellen

hahaha du själv är ju brunhårig :-P

Jag vill inte hellr att mina barn ska gå i en förskola där majoriteten är invandrarbarn.. okej jag är utländsk själv o mina barn med, men jag vill ändå på nått sätt att mina barn ska gå i en förskola där majoriteten är svenska barn :S

varför är de så tro??

varför känner man så??

Sen om de jobbar en fröken där som kanske är utländsk så gör inte de mej nått.. inte om de går barn som är från ett annat land hellr, men..ja..du förstår hur jag menar hehehe :$

2008-10-16 @ 09:36:24
http://truelovemate.blogg.se/
Postat av: Elin

Om man är rasist när man tycker och tänker och vill som du, så är jag också rasist. Jag vill också ha mitt barn på ett dagis där majoriteten av barnen är svenskar och inte invandrare.

2008-10-16 @ 10:18:05
http://pruppen1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0